رواية فتاة بزي رجل الفصل الثالث عشر 13 بقلم ليل مراد
خرج صقر من مكتب فهد ولكنه اصطدم بي نور وامسكها قبل ان تسقط
نور بخجل: شكرا
ابتسم صقر واقترب منها وهمس في اذنها: العفو
ثم ربط علي راسها وذهب وبنما كان يذهب القي نظر علي الفهد الذي كان يشتعل من الغضب ثم ابتسم بعفوية وذهب
فهد بغضب: هو قالك ايه
نور: ماقالش حاجة بس اخوك ده تصرفاته غريبة
ذهب فهد وعانق نور بقوة وكانه يشعر انها ستاخذ منه
نور بستغراب: هو في ايه
فهد بحزن: انا عايز افضل كده شوية
ف ابتسمت عانقته وربتط علي راسه بلطف وشعرت ان هذا سيطمانه قليلا ثم ابتعد فهد وقال بنبرة حزينة: خليكي معيا علي طول
ابتسم فهد ونظر لها بحب وعنقها بلطف هذه المرة ودخلت جني لتجدهم هكذا فيبتعدو عن بعض سريعا
فهد بغضب: انت بتعملي ايه هنا
جني بصد@مة: انت اللي كنت بتعمل ايه
ثم نظرت لنور وتذكرت نور خطبت فهد وعلمت ان هذا يكون نور ولكنها متنكرة لهذا شعرت انها تعرفها من قبل
فهد بغضب: مش بحب اعيد كلامي كتير انت جاتي ليه
نظرت جني لنور وتشير لها بان تخرج: انت وحشتني يا فهد فقلت اجي اشوفك
شعرت جني بالغيظ ونظرة لنور بغضب لو ان النظرات تقتل لكانت قتلت نور بنظرتها تلك ثم ذهبت بغضب
ذهب فهد واغلق بابا المكتب وقال لنور ببسمة: احنا كنا بنقول ايه
نور بضحك: انت تاني علي فكرة كده هيفتكروك مس تمام
_________________________...
طارق في السيارة: عملتي ايه
جني بغيظ وهي تصعد السيارة: نور خطيبت فهد
هي نفسها الواد اللي كان معنا في الكلية
طارق وهو يعقد حاجبيه: قصدك ان هي كانت متنكرة
طارق: بس هي تعمل كده ليه
جني بخبث: اكيد في حاجة وراها وانا لازم اعرف
طارق ببرود: طب متسيبه وتشوفيلك حد تاني
جني بستغراب: اه صح انا عمري ما فكرت اسالك انت ليه معيا في ده كله مع ان فهد صحبك
طارق ببسمة: اولا انا مش معاكي في حاجة وثانيا انا زهقان اليوم دول وبصراحه الموضوع ده مساليني وعايز اعرف هيخلص علي ايه
جني: طب ممكن تساعدني في حاجة كده
طارق: عايزة ايه
____________________...
وبعد انتهاء العمل
فهد بغضب: انا لسه ورا شغل كتير
نور ببسمة: طب وفي ايه خلص كل الشغل بتاعك
نور بضحك: ههههه هو ده اللي مضايقك
فهد: خلاص انا هعمل الشغل بكرة تعالي يلا علشان اوصلك
نور: استني انت رايح فين.. كمل شغلك وانا هاخد تاكسي
فهد: بس
نور: مفيش بس خلص شغلك لما تخلص ابقي رن عليا
فهد بحزن: تمام
نور ببسمة: سلام
فهد: ابقي رني عليا اول ما توصلي
نور:حاضر
نزلت نور من الشركة لتجد شخص يقف امامها بسيارته
نور بغضب: مش تحاسب
فتح نفذت السيارة ونظر لها وقال: هو فين فهد
نور: صقر.. هو لسه فوق لان هو عنده شغل
صقر: طب تعالي اوصلك
تذكروا نور كلام فهد ورفضدت
نور: شكرا بس انا كده كده هاخد تاكسي ومش عايز اتعبك معيا
صقر: مفيش تعب ولا حاجة ويلا اطلع
تنهدت نور ووفقت علي عرضه وصعدت السبارة وذهب صقر
صقر بخبث: انت ايه رايك في فهد
نور ابتسمت نور بعفوية وقالت: بصراحة في اول مرة شفتو فيها كنت فاكروه مستهتر وفاشل بس بعد كده اكتشفت انه طيب ومحترم ده غير طب حب للشغل.. اول مرة اشوف انسان نجح في شغله زيه
صقر بسخرية: قول انك بتحبه وخلاص
نور وقد احمر خديها ونست انها متنكر: انا شكلي فعلا بحب
صقر بسخرية: انا عارف ان اخويا البنت بتنجذب له لانه جميل بس اللي مكنتش اعرفه ان الجماله ده ممكن يجذب الرجال بردو
شعرت نور بالصد@مة وظلت تسب غبائها وقالت: انا مكنش قصدي كده انا كان قصدي انا انسان متفوق في حياته وشغله واتمني اني اكون زيها مش اكتر
اوقف صقر السيارة ونظر لنور: طب ايه رايك فيا
نور بصد@مة: نعم !!!!!!!!؟
صقر وهو ينظر مباشرتا لها: انت ايه رائيك فيا هو السوال صعب للدرجة دي
نور بتوتر: انا مش متاكد بس حاسس ان انت الشخص اللي بيهتم بي اخوه الصغير حتي لو كان فهد فاهم عكس كده
صقر بسخرية: وهو ايه اللي خلاك متاكد اوي كده
نور: لاني لما شوفتك لاقيتك مركز معه ومع كلامه حاسس انك مش وحش بس مش عارف ليه فهد بيعملك كده هي في حاجة حصلت بينكم حصلت بينكم
ابتسم صقر بعفوية وعاد للقيادة ولم يرد علي كلام نور واوصلها الي منزلها نزلت نور من السيارة وقالت
نور ببسمة: شكرا بس نصيحة مني ليك لو بتحب اخوك فعلا وفي سوء فهم بينكم حاول تصلحه
ابتسم لها صقر ثم ذهبت نور وقال
صقر ببسمة سخرية: ولهي انا نفسي سوء الفهم اللي بنا يتحل بس في الواقع دي حاجة مش هتحصل