رواية عشق من الطبقة المخملية الفصل العاشر 10 بقلم همس كاتبة

موقع أيام نيوز

نور بدموع وخوف: انا حامل 
مريم بفرحة: الله دي حاجة حلوة اوي، قاسم هيفرح 
نور ببكاء:  انا كدة هروح فيها 
مريم واختفت ابتسامتها: ليه ؟ ليه يا نور مش عايزة الطفل ؟ 
نور بدموع: عشان … ونظرت لها بغضب وقالت: وانتي مالك بيا 
مريم باستغراب: نور انا صاحبتك ومصلحتك تهمني 
نور بعصبية: اطلعي برة 

مريم بعصبية ايضا: مش هطلع يا نور، انتي عايزة تعملي زي هايدي ؟ مش عايزة عيال من قاسم ؟ امال بتحبيه وعاملة انك عشقانة ليه ؟ انتي وحدة انانية 
نور بغضب: انتي نسيتي نفسك ولا ايه يا مريم، فوقي، انتي هنا شغالة وانا ستك وطلباتي اوامر ما تنسيش انك حتت شغالة، اطعي برة يلا 
مريم بصد@مة ودموع: حاضر، حاضر يا نور هانم 
ذهبت مريم 
ونور شعرت بنغزات بقلبها وبدأت تبكي 
نور: ليه ليه اعمل  كدة، كسرت خاطرها وهي اعز اصحابي، سامحيني يا مريم 
رفعت هاتفها 
نور بدموع: الو 
روز: مالك يا بنتي في ايه 
نور ببكاء: روز الحقيني انا حامل 
روز بصد@مة: يا انهار اسود 
نور بخوف: مش عارفة اعمل ايه بابا هيق.تلني لو عرف 
روز: اوعك حد يعرف يا نور انتي كدة بتدمري كل حاجة 
نور بخوف: خلاص انا هلم حاجتي واهرب من هنا 
روز: ما تكونيش عبيطة يا نور، محدش هيحميكي غير قاسم خليكي معاه 
نور بدموع: ولما يعرف الحقيقة هيحميني برضو ؟ 
روز: منتي لو روحتي لاي حتة  سهل جدا يوصلولك انتي عارفاهم 
نور: طب اعمل ايه
روز بدموع: انتي عايزة البيبي ؟ 
نور ببكاء شديد: طبعا عايزاه يا روز ده حته مني وابن قاسم الي عمري ما حبيت غيره 
روز: خلاص ابقي خودي بالك كويس واوعك تقولي لحد انك حامل  قاسم بس الي هيحميكي وهيحمي ابنه 
نور: ماشي 
عند قاسم 


كان جالس بكافيه راقي جدا وفخم وتجلس مقابله هايدي 
هايدي: احنا لازم نطلق يا قاسم، انت لاقيت بنت مناسبة ليك، وانا لاقيت الحياه المناسبة ليا، انا مش هقدر اعيش معاك اكتر من كدة وانت عارف جوازنا كان بناءً على رغبة اهلنا، بس عايزاك تكلم بابا وتقنعه بانه الطلاق احسن حل 

قاسم: يعني ده اخر قرار بالنسبالك 
هايدي: ايوة يا قاسم انا عايزة اطلق 
قاسم: تمام انا كتبتلك كل حقوقك وهنروح للمحامي نخلص اجراءات الطلاق 
هايدي: تمام 
قاسم: مش عايزك تزعلي مني يا هايدي انا فعلا قصرت معاكي وما عاملتكيش كزوجة ابدا 
هايدي: انا مش زعلانة منك يا قاسم بالعكس انا اتعلمت ادي نفسي قيمة واهتم بنفسي اكتر 
قاسم: ومش معنى انا اطلقنا يعني نكره بعض، احنا هنفضل صحاب ولو احتجتيني باي حاجة كلميني 
هايدي بابتسامة: طبعا هنبقا صحاب زي زمان 
قاسم: يلا نروح للمحامي 
تمت اجراءات الطلاق وقاسم وهايدي انفصلو رسميا، هايدي كانت حاسة بسعادة وكأنها اتولدت من جديد
قاسم تعابيره كانت باردة بدون اي رد فعل 
عند مالك 
مالك بجنون:  يعني ايه مش عارفين مكان تبديل البضاعة 
المتصل:******* 
مالك  : احنا لازم نعرف امتا وفين هيبدلو البضاعة بسرعة لان قاسم هيشحن بضاعته بكرا 
المتصل: ******* 
مالك بعصبية:  انت بتقول ايييه، لو  الحكومة شمت خبر ده  يعني قاسم هيروح فيها 
المتصل: ********* 
مالك بغضب اكبر: انا ماليش دعوة اتصرف بمعرفتك  المهم  التبديل ده ما يحصلش 
وقفل التلفون ورماه بعصبية وجلس يحاول ان يهدأ 
عند هايدي 
هادي: ها نقول مبروك 
هايدي بفرح: خلاص اطلقت، وهنقدر نسافر لفرنسا ونبدأ من الصفر 
هادي: تمام بقا يلا نجهز، الطيارة موعدها الساعة ستة 
هايدي: انا جهزت كل حاجة الدور والباقي عليك 
هادي: وانا كمان جهزت كل حاجة 
هايدي بسعادة: يبقا يلا نودع ام الدنيا 
هادي: يلا اهو نصيع شوية 
عند نور 
نزلت المطبخ 
نور: مريم 
مريم مسحت دموعها وقالت برسمية: نعم يا نور هانم 

تم نسخ الرابط