رواية عشق من الطبقة المخملية الفصل الـ 6 و7 بقلم همس كاتبة

موقع أيام نيوز

 مالك لنور انا حاسة انه في حاجة بتحصل 
في احد المطاعم 
روز: انت عارف هايدي جاتلي امبارح بتقولي ايه ؟ 
سيف باستغراب: ايه 
روز بغضب: انها بتحبك 
سيف بصد@مة: نعم يختي 
روز: شوفت اخر عمايلك 
سيف بابتسامة: ومالك متنرفزة كدة، عادي يعني هايدي تعبانة الفترة دي وماشية ورا قلبها 

روز: بس احنا لازم نعمل حاجة، هايدي صعبانة عليا يا سيف هي لازم تطلق من قاسم وتعيش حياتها 
سيف: روز احنا كل ما هنقعد مع بعض هنتكلم عن هايدي ؟ 
روز باستغراب: ليه يعني 
سيف حط ايده على ايدها: مش هنتكلم عن نفسنا 
روز بسعادة وهدوء: نتكلم 
سيف: من غير مقدمات يا روز، انا معجب فيكي 
روز ابتسمت بخجل 
سيف: ايه رأيك نرتبط الفترة دي ونتعرف على بعض اكتر 
روز بسعادة: موافقة 
سيف بفرح: بجد يعني انتي بتبادليني نفس الشعور 
روز بخجل: اه، حاسة اني معجبة بيك وانه الي بينا اكتر من صداقة 
سيف شدد على ايديها بسعادة  
في الجناح الخاص بقاسم ونور 
نور  كانت بتجهز بشنطة السفر 
نور:هو احنا هنقعد كام يوم 
قاسم: اسبوع او اتنين او عشرة حسب الموود 
نور: والله ؟ 
قاسم ببرود  : اه والله 
نور بملل: طب رايحين على فين 
قاسم: مالكيش دعوة 
نور  بتوتر: لا لازم اعرف
قاسم: على المالديف 
نور بسعادة: ده بجد هنروح الماديف ؟
و بدأت تتنطط كأنها طفله صغيرة 
عند مريم 


مريم: حبيبي انا معاك على طول كلها كام يوم وتبقى كويس 
يحيى: اوعك تسيبيني يا مريم انا ما اقدرش اعيش من غيرك 
مريم: مش هسيبك 
يحيى: نور كلمتك ؟ 
مريم: اه وكمان ادتني اجازة وفلوس عشان افضل معاك 
يحيى: كتر خيرها، بس انا لازم اردلها كل جنيه ادتهولي، هي تعبت معانا كتير 
مريم: نور حنونة وقلبها علينا دايما بس حظها بالدنيا مش زي ما هيا عايزة 
يحيى: كانت عايزة ايه يعني، ده قاسم باشا اتجوزها  و انتي عارفة مين قاسم باشا  يعني فلوس وفلل وعربيات اخر موديل 
مريم  بحزن: مش كل حاجة فلوس يا يحيى 
وسرحت مع نفسها شوية 
مريم: يا ترى انتي مرتاحة يا نور ؟؟؟
في اليوم التالي 
كان موعد سفر نور وقاسم 
جهزت نور حقائب السفر ثم ذهبت لجناح هايدي 
نور: هايدي احنا مسافرين كمان شوية 
هايدي بتعب: توصلو بالسلامة 
نور: خدي بالك من نفسك ولو حابة روحي الكام يوم دول قضيهم مع صاحبتك 
هايدي: لا انا هفضل هنا ما تقلقيش عليا طنط رانية موجودة 
نور: طيب بس خودي الادوية ما تنسيهاش 
و ذهبت 
هايدي  لنفسها: انا حاسة انك بنت كويسة يا نور بس مش عارفة ايه الي بينك وبين مالك …… 
بارت ٧ 
سافر قاسم ونور الى المالديف 
وصلو الفندق 
دلفت نور وهي تنظر للسويت باعجاب شديد
نور: المكان ده تحفة، الله بص الورد في كل مكان ازاي 
وقفزت على السرير 
قاسم: بس بقا انا جاي مع بنت اختي ؟ 
نور  نظرت له بطرف عينها وقالت: جعانة عايزة شاورما 
قاسم: كمان ساعة موعد الغدا 
نور بتريقة: ده حتى الاكل بمواعيد طب عايزة سناكس ع الاقل 
قاسم بنرفزة: عندك في التلاجة اطفحي 
نور نظرت له وقالت بصوت و0اطي  : قليل زوق 
في مصر 
هايدي: مالك هو انت نقلت هنا على طول ؟ 
مالك: اه 
هايدي: والجامعة 
مالك: هنا برضو هكمل السنتين الي فاضلينلي هنا 
هايدي: انت ونور نفس العمر صح ؟ 
مالك: اه انا زيك كدة استغربت اوي 
هايدي: يعني هتدرسو مع بعض 
مالك: مش عارف لو هدرس بنفس الجامعة، بس انتي ليه بتسألي كتير ؟ 
هايدي بتوتر: ها لا مافيش حاجة 
بعد وقت ذهبت هايدي الى روز 
هايدي: انا عرفت حاجة لازم اقولك عليها 
روز: ايه قولي 
هايدي: امبارح جيه مالك اخو قاسم  من السفر  
روز: مني عارفة يا بنتي شوفت ع الفيس الاخبار 
هايدي: مهو مش ده المهم، بقولك مالك كان بيبص لنور نظرات غريبة وهي كمان ومن الواضح انهم عارفين بعض

تم نسخ الرابط