رواية عشق الوتر الجزء الثالث بقلم هنا سلامة
قفلت مرات عم محمود فـ إتنهدت شجن ورفعت حاحبها وهي بتقول: كدة بقى نبدأ اللعب على كبير
وركبت العربية ودورتها وإنطلقت على القرية
.... بقلم #هنا_سلامه.
فخر بعصبية وصوت جهوري كان مالي القصر: إخر"سوا منك ليها !! محدش عارف يلمـ"كم ولا إية؟؟
إنكمـ"شوا في نفسهم حتى يُسرا هانم إتهز"ت وقالت بتوتر: لا بقولك إية.. محدش يعلي صوته في البيت دة غيري أنا بس
يُسرا بتوتر وهي بتبعد عنُه وهو بيوجه السلا"ح لوشها: مقولتش.. مقولتش حاجة.. خر"ست خالص أهو
نعيمة برفعة حاجب: بتتلـ"مي لما الباشا بيتكلم بس..
وتر بتنهيدة وهي بتحط رجل على رجل: خلاص بقى.. كفاية لعب عيال يا جم١عة.. يا ريت بقى نسكت ونطلع ننام..
وتر مكنتش مركزة في كلامُه نهائي، هي بس مركزة في إيده إلي إتجر"أت وحاوطت كتفها، فـ قالت بتوتر: طيب تصبحوا على خير يا جم١عة
نعيمة بتنهيدة: وأنتِ من أهلُه يا قلبي.. دة أنا موضبة أوضتك وحطيت لك مُعطر زي الفُل فيها
فخر بصر"امة: رايحة فين يا وتر؟؟
وتر بصت لُه بقلق وقالت: طالعة.. طالعة أنام يا فخر، يعني..
قاطعها وهو بيمسكها من إيدها وقال: لا مفيش ست محترمة تبات برة بيت جوزها
يُسرا بغـ"يظ: أنت فاكر الموضوع جد ولا إية؟؟ دة جواز كدة وكدة قُصاد الناس.. وأول ما شجن تظهر كل دة هيتـ"فض
بص لوتر وقال بصر"امة: وأنتِ يا وتر جاية معايا ولا لا؟؟
وتر بقلة حيلة وهي بتاخُد نفس عميق: إهدى يا فخر عشان مش بحب الطريقة دي
أخد مفاتيحُه وقال بإحترام لنعيمة مُتجاهل تمامًا يُسرا هانم: بعد إذنك يا نعيمة هانم..
إتك على كلمة هانم بكيـ"د فـ قالت نعيمة بسعادة وإنتصا"ر: تسلم يا أمير يا إبن الأمراء أنتَ ربنا يعلي من مراتبك وأشوفك لواء كبير كدة
يُسرا بتوتر وهي بتبعد عنُه وهو بيوجه السلا"ح لوشها: مقولتش.. مقولتش حاجة.. خر"ست خالص أهو
نعيمة برفعة حاجب: بتتلـ"مي لما الباشا بيتكلم بس..
وتر بتنهيدة وهي بتحط رجل على رجل: خلاص بقى.. كفاية لعب عيال يا جم١عة.. يا ريت بقى نسكت ونطلع ننام..
فخر بتأييد وهو بيحط دراعُه على كتافها: أنا رأيي من رأي وتر، محدش يخاف وإن شاء الله خير.. وأنا حطيت حرا"سة حوالين القصر عشان تناموا متطمنين..
وتر مكنتش مركزة في كلامُه نهائي، هي بس مركزة في إيده إلي إتجر"أت وحاوطت كتفها، فـ قالت بتوتر: طيب تصبحوا على خير يا جم١عة
نعيمة بتنهيدة: وأنتِ من أهلُه يا قلبي.. دة أنا موضبة أوضتك وحطيت لك مُعطر زي الفُل فيها
وتر بتوتر وهي بتحط شعرها ورا ودنها: تمام يا دادة نعيمة تسلميلي
فخر بصر"امة: رايحة فين يا وتر؟؟
وتر بصت لُه بقلق وقالت: طالعة.. طالعة أنام يا فخر، يعني..
قاطعها وهو بيمسكها من إيدها وقال: لا مفيش ست محترمة تبات برة بيت جوزها
يُسرا بغـ"يظ: أنت فاكر الموضوع جد ولا إية؟؟ دة جواز كدة وكدة قُصاد الناس.. وأول ما شجن تظهر كل دة هيتـ"فض
فخر بز"عيق وهو بيفقد آخر ذرة هدوء وتماسُك فيه: متخلينيش أقول كلام مش عاوز أقوله يا يُسرا هانم.. أنا كل دة مُحترمك ومش عاوز أوريكِ حاجات ممكن تخليكِ تمو"تي من قهرتك على عدم تر"بيتك لشجن دي !!
بص لوتر وقال بصر"امة: وأنتِ يا وتر جاية معايا ولا لا؟؟
وتر بقلة حيلة وهي بتاخُد نفس عميق: إهدى يا فخر عشان مش بحب الطريقة دي
فخر ساب إيدها ومسح على وشه بهدوء وهو بيسـ"تغفر، وقال بتنهيدة: تمام يا وتر.. من الواضح إنك مش عاوزة تيجي.. خليكِ معاهم.. وبكرة هعدي عليكِ تروحي النادي عشان التمارين
أخد مفاتيحُه وقال بإحترام لنعيمة مُتجاهل تمامًا يُسرا هانم: بعد إذنك يا نعيمة هانم..
إتك على كلمة هانم بكيـ"د فـ قالت نعيمة بسعادة وإنتصا"ر: تسلم يا أمير يا إبن الأمراء أنتَ ربنا يعلي من مراتبك وأشوفك لواء كبير كدة
يُسرا بسُخرية بتخفي الغيـ"ظ إلي جواها من ناحيتهم كلهم: خلاص بطلي شُغل الشحا"تين دة بقى
حبيبتي.. أنا مثلًا معرفش أبويا وأمي مين.. معرفش أنا بنت مين ولا إتولدت فين حتى.. حتى الناس إلي إتكفلوا بيا مش بيحبوني.. رغم ذلك ربنا سخر لي دادة نعيمة تكون جمبي.. خلاني أكون كويسة في العزف والمُلا"كمة..
ربنا شايل لنا نصيب من كل حاجة.. بس كل حاجة بتيجي واحدة واحدة
سميحة بفُقدان أمل وهي بتعيط أكتر: لية واحدة زي شجن يكون ليها كل دة؟؟ فلوس وڤيلا وعيشة ملوك وطول عمرها عاملة فيها الكو"نتيسة.. وإحنا ولا حاجة جمبها.. لية هي إلي تاخد الراجل الوحيد إلي حبيتيه !
وتر بلعت ريقها بتوتر وبربتشت وقالت: الكلام دة كان هبل مني.. أنا عمري ما حبيت ولو حبيت فـ أنا محبتش فخر.. كان مجرد إعجاب بس.. ولما خطب شجن " بلعت ريقها تاني وهي حاسة إن قلبها بيتنفـ"ض من الدق بس لما سمعت إسمه وجت سيرتُه " شيلته من دماغي نهائي
سميحة ضحكت من وسط دموعها وز"قت وتر في دراعاها وقالت: يا بت ! على حبيبتك الكلام دة..
أومال حاولتي تنتـ"حري لية لما إتجوزتوا؟؟؟
وتر بتنهيدة حا"رة: عشان.. عشان
قاطعتها سميحة بثقة: عشان حسيتي إنك عا"جزة !! متكـ"تفة ! الراجل إلي بتحبيه جوزك بس هو جوا قلبه