رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

نور: هتيجي تاخدني بعد المحاضره التانيه.
محمد: اممم لا صعب.
نور: بزعل ليه بس..
محمد: انتي اللي هتيجيلى على المستشفى يا قلبي. علشان في مريض هيعمل عمليه.. لكن انا مستني الاشعه والتحاليل واول ما اشوفها هنبدا العمليه وعايزك معايا.

نور: احم. خلاص اوكي هاخلص. المحاضره.واخد تاكسي واجيلك
محمد: عيب والله.
نور: هو ايه الل عيب مش فاهمه

محمد: قلبي. ممنوع تركبي تاكسي تاني وانا موجود..
نور: امم طيب انت مش هتيجي تاخدنى. وكمان ممنوع أركب تاكسي…طيب والحل بقى..
محمد: بصي انتي محضرتك هتبدا بعد نص ساعه..
. انا هاكون موجود عندك بعد المحاضره على طول.. واجي اخدك من قلب الجامعه.. ونطلع على المستشفى اوكي يا روحي..
نور: بسعاده.. بمoت فيك والله..
محمد: يااااه اخيرا يانور … انتي من يوم الاعتراف ما قولتليش اي كلمه تنعشي بيها قلبي..
نور: وشها بقى احمر. واتكسفت.وسكتت..
محمد: ابتسم..اكيد خدودك بقت زى الطماطم دلوقتى..
نور: حطت ايديها على وشها..واستغربت.. وبصت حواليها.. محمد انت متأكد انك دلوقتى مش مراقبني..
محمد: نور. انتي بنت قلبي. وبنت عمري.. وحافظ كل تفاصيلك يا نورى..
نور: بحب محمد.
محمد: عيون محمد.
نور: بحبك

—————-بقلمى Mariem Nasar
———- ف الجامعه. فريحه. وندى
ندى: وبعدهالك يا فريحه.. هتفضلي منكده كده على طول.. يا بنتي اضحكي وشك شقق.
فريحه: قاعده حزينه.. وكل شويه تتنهد من الحزن.. لأن مراد وحشها.. عايزاني اعمل ايه يا ندى.. لو متدايقه من وجودي هاقوم امشي..
ندى: انتي عبيطه..وانتي قاعده في بيتنا يعني.. انا بس مش متعوده عليكي كده. انتي بقالك اسبوع على الحال ده.. لا بتاكلي ولا بتشربي. ولا بتذاكري. وخسيتى. ووشك بقى دبلان.. مش فريحه ابدا..
فريحه: معلش استحمليني شويه.انا هبقى كويسه. ومسيري هتعود..
ندى: هتتعودى على ايه يا فريحه. مراد..!
فريحه: ايوه مراد.. لازم اتعود على بعده..
ندى: فريحه … مراد …!!! يافريحه..

فريحه: خلاص يا ندى الظاهر انا ومراد …
ندى: يا غبيه مراد.جاى علينا. هناك اهو. موجود هنا..
فريحه: قلبها دق. وخافت لا تكون بتحلم..ندى.. انتي قولتي. ان مراد هنا..
ندى: لسه هتتكلم …
مراد: جه من ورا فريحه.. ووطي وهمس فى ودنها.. ايوه مرادك هنا..
فريحه: لفت.. وشافت مرادها.. وقلبها دق بسرعه كبيره. ومش مستوعبه..وكانت عايزه تحضنه.. ولكن هي حاسه انها بتحلم..

مراد: شاف فريحه وفعلا متغيره.. وشها متغير ودبلان.. وزعل جدا.. ولعن نفسه..ولكن هي وحشاه اوى
مراد: فريحه..وحشتيني
فريحه: غمضت عينيها لما سمعت الكلمه ودموعها نزلت..
مراد: قلبه وجعه. لما شاف دموع حبيبته..ولعن نفسه اكتر.. وكان جايب معاه بوكس كبير … وبص على ندى وقالها امسكي ده..
ندى: فاتحه بقها من حجم البوكس ومسكته والبوكس كانت بين ايديها …
مراد: مسح دموع فريحه اللي نازله في صمت..
مراد: انتى عارفه انى مبحبش اشوف دموعك..وحشتيني بجد يا فريحه..
فريحه: مش عارفه تتكلم..هو مراد فعلا اللي قدامها.. يعني ده مراد بجد..ولا بحلم …
مراد: فريحه انتي نمتي وانتي واقفه..
فريحه: فتحت عينيها وبصت في عيون مراد.. اللي وحشاها جدا …. ومراد كمان عينيه اتعلقت بعيون فريحه. وفضلوا باصين لبعض للحظات..

.وندى حبت طريقه حبهم قوى.. واتمنت واحد زي مراد …

فريحه: مراد..

مراد: عيونه..

فريحه: انت بجد هنا..

مراد: ايوه يا فريحتى. انا ما اقدرش ابعد عنك اكتر من كده.. وخصوصا بعد ما عرفت ان قلبك جامد قوي كده …

فريحه: عيطت انا قلبي جامد يا مراد.. وعيطت اكتر.. انا هونت عليك يا مراد تبعد عني الاسبوع ده كله …

مراد: ما استحملش.. بس يا فريحه علشان خاطري.. مش عايز احضنك في الجامعه..قدام الكل..

فريحه: لسه بتعيط …

تم نسخ الرابط