رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

وقرب منها وكانت رجليه تقيله قوي. وشاف ساره من تاني. لكن كانت عباره عن جسد من غير روح.. ما فيش اي قوه هشه جدا. قرب قوي منها.. ومحمد انتبه ل مالك اللي بيقرب من ساره.. الدكتوره لسه هتتكلم.. محمد شاورلها براسه لاء..
.. الدكتوره شافت دموع مالك وسكتت لانها فهمت..
مالك: قعد جنب ساره. وتايه مسك ايديها وكانت ضعيفه جدا. وضوافرها طويله. وايديها زرقا. عروقها بارزه. وشاف كتفها كله كدمات زرقا. وفيها علامات ضرب وجبينها ازرق. وتحت عيونها اسود. وبتتنفس بالعافيه تحت الاكسجين.. وصوت ضربات قلبها على الجهاز بتموت في مالك. وشايف شعرها القصير جدا وشكله مش مترتب ولا مقصوص بمقص. لا ده متقطع. ودموعه نازله لانه عاجز. ومش عارف يعمل ايه. ورافع كف ايد ساره الضعيف وحطها على قلبه. واتكلم..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
مالك: ساره انا مالك يا ساره. انا جنبك فوقي علشاني. عايز اسمع صوتك من تانى. عايز اعرف كل حاجه. سبتينى وروحتى فين. ساره انتي ما تعرفيش بعدك عمل فيا ايه..
محمد متابع وشاف نبضات ساره بتتحسن عن الاول. والتنفس بدا يعلى شويه.. محمد مش مصدق. والدكتوره شافت ان ساره بتتحسن.. محمد راح وقاله … مالك اتكلم معاها هي سمعاك. هي بتتحسن كلمها يا مالك..
مالك: قلبه دق. يعني هي سمعاني.
محمد: ايوه لانك. اول ما اتكلمت دقات قلبها الضعيفه بتقوي عن الاول. والأكسجين بدء يعلى..
مالك: مسح دموعه وشفايفه بتبتسم برعشه واتكلم.. ومسك ايديها. بايديه الاتنين..ساره انا ما لك. جنبك انا معاكي. انا حبيبك مالك انتي سامعاني صح. عايز اقولك الساعه اللي انتي جبتهالي ما قلعتهاش من ايدى يوم واحد..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
. الدكتوره عيونها دمعت وتاثرت.. ومحمد كان مخنوق لانه مجرب عذاب الحب. ولكن حاول يعمل اللي يقدر عليه.
مالك: شوفي الساعه اهي فتحي عينيكي وشوفيها. زي ما هي. انا محافظ عليها.. طيب عارفه المحادثه اللي بيني وبينك !؟ لسه زي ما هي. كل يوم اقراها قبل ما انام واول ما اصحى.
.محمد شايف ان ساره بتتحسن.
مالك: كل يوم اسمع صوتك وانام على صوتك. ومالك بيتكلم شاف حركه صوابع ساره في ايده. ساره قفلت صوابعها الضعيفه على ايده. وهمست بضعف مالك. مالك.
مالك: قلبه بدا بالنبض من تاني. والامل بيتجدد.. ولما سمع صوتها قال.. ايوه صوتها. ده صوتها ده صوت ساره يا محمد.. هي ساره ايوه هي.وابتسم بدموع. ورفع ايديها وباسها وعيونه على ساره اللي بدات تفتح عينيها ببطء شديد. واخيرا ساره فتحت عينيها وشافت مالك بعد رحله عذاب. ومن وجع جسمها عيونها اتملت بالدموع.. ومحمد شاف انها فاقت وقرب منها كشف وفحص عينيها. وكتب للدكتوره تقرير. انها هتطلع على مركز الاشعه. محمد لسه بيقول للدكتوره هنحتاج للدكتور مروان الطبيب النفسي لان اكيد ساره ……
..وسمع صرخه ساره. وصرخت وقالت لااااا حرام عليكم سيبوني. لاااا ابعدوا عني. ما لك تعال وخدني يا مالك …
..ساره اول ما فاقت. عندها تشويش في الرؤيه. وبتحاول لكن افتكرت اللي كان بيحصل معاها. ولما محمد قرب منها يشوف عينيها.. شافت كأن ناس بتقرب منها. وبدات تصرخ وشالت جهاز التنفس من على بقها. ومالك اتخض عليها. وشدها لحضنه وهي بتصرخ. لكن صوتها كان ضعيف جدا. وبتنهج وغابت عن الوعي تاني وايديها ارتخت في حضن مالك …

..ومالك اترعب عليها. ومحمد راح بسرعه وعطاها ابره مهدئه. وقال للدكتوره هنحتاج للدكتور مروان حالا. الدكتوره حاضر يا دكتور وخرجت.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
محمد مالك اخرج دلوقت. وما تقلقش ساره هتكون كويسه.
.مالك حاضن ساره ودموعه نازله وما ردش علي محمد. لانه لما حضن ساره كانت ضعيفه خالص بين ايديه وعيط لانها اتعذبت كتير. وهو مفكر انها سابته واختفت. وانها كانت بتضحك عليه.. محمد بيتكلم معاه ومالك مش موجود.
.محمد: فتح الباب وقال آدم تعال حاول تسيطر على مالك.
آدم: قرب من محمد. طمني الاول البنت مالها.
محمد: والله يا آدم ساره متدمره خالص. انهيار عصبي. وكمان متعذبه ومضروبه في جسمها كله. وعندها حروق في مناطق من جسمها زي ضهرها ورجليها. والدكتوره بتقول ان الجروح عامله تقرحات. لانها من فتره. وربنا يستر وميكونش عملتلها تسمم في الدم. هنشوف نتيجه التحليل وده الل هيحكم على الحاله. ولازم تتعالج نفسيا لانها شكلها تعرضت لعذاب شديد قوي.
آدم: بزعل حقيقي وتأثر. طيب يا محمد هي حد يعني حاول … احم … انه يقرب منها انت فاهمني.
محمد: لا الحمدلله اطمن. انا زيك كنت خايف من كده. لكن الحمد لله الدكتوره كشفت عليها.. وساره محدش قرب منها.
آدم: هنا استريح.. ولكن استغرب اكتر. يعني محدش قربلها ومتعذبه كده. لا الموضوع ده فيه لغز …
محمد: آدم رحت فين تعال خد مالك علشان اعرف اشوف شغلي.
آدم: هز راسه ودخل معاه. وشاف ساره وهي في حضن مالك ومش باينه وقلبه وجعوا عليها. وعذر بنته رينو لما خرجت بسرعه وما استحملتش. وقرب من مالك. واتكلم معاه. وحاول وفي الاخر. محمد اخد ساره من حضن مالك ورجعها على السرير. وحطلها الاكسجين. وعلقلها الاجهزه اللازمه لحالتها. وآدم اخد مالك وخرج بالعافيه. وقعد مالك. وقعد جنبه يهديه. وطارق جنبه وكان زعلان جدا على مالك. وربت على ضهره واتكلم معاه هو وآدم..
. ورينو: قاعده عماله تعيط. ومش قادره تنسى شكل ساره لما دخلت وشافت الدكتوره وهي بتشوف الجروح والحروق اللي في ضهرها ووشها. وكمان عينيها.. ودموعها نازله
. وآدم: محتار من فكرة ان ساره في وسط العذاب ده. وما اتعرضتش للاغتصاب. الموضوع كده كبير قوي. وآدم احتار اكتر. وقاعد يفكر.
. مليكه: اتصلت على زياد. وزياد قام بعيد عنهم شويه. ورد عليها لكن ماقلهاش حاجه.عن الل حصل. لانه عارف ان مليكه نفسيا لسه ما استقرتش. وقالها انه مع آدم وطارق في مشوار مهم. وأنه هيتاخر. وقفل معاها ورجع عندهم.
آدم: بص ل زياد. وقاله. روح انت على الشركه وشوف كل حاجه وظبط الدنيا مع زين.
زياد: مش هينفع اسيبكم لوحدكم.
آدم: لا. هينفع. انت شايف اننا بنعمل حاجه!؟ قوم انت. لاني مش هينفع اسيب مالك لوحده وشكل ساره مطوله هنا في المستشفى. روح انت. لان زين كلمني علشان يطمن. وانا قلتله هابعتلك زياد.
زياد: قام يعني مش هتحتاج مني حاجه ؟
آدم: لا يا حبيبي ولو احتاجت هاكلمك؟
زياد: بص على مالك بزعل. واتحرك على الشركه …
——————–

تم نسخ الرابط