رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

جاسر: صباح الخير انسه ساره.. تعالي اتفضلي اقعدي..
ما لك: تعالي اقعدي استريحي يا ساره…

وطبعًا جاسر. شاف اهتمام مالك. واتأكد انه بيحب ساره. لانه مالوش سيره مع جاسر غير عن ساره..
ساره: قعدت قدامه على كرسي المكتب.. هي ومالك…..متشكره جدا..
جاسر: هاا تحبي تشربي ايه..
ساره: لا ميرسي جدا لحضرتك.. وبجد بشكر حضرتك لانك وافقت اني اخد من وقت حضرتك.

جاسر: ما تقوليش كده.. وبعدين انا عايز اعتذرلك.
ساره: بعدم فهم.. تعتذرلي.!! ليه حضرتك …
جاسر: لان مالك ابنى. خبطتك بالعربيه صدقيني ما لك مايقصدش ابدا.. وبعدين سواقته هاديه جدا.. وده قدر ومكتوب. فانا باعتذر نيابه عن ابني..
ساره: لا ما فيش حاجه. حصل خير.وبدأت تحتار.
جاسر: المهم انتي كويسه دلوقتى..
ساره: احم. ايوه. الحمد لله. شكرا لحضرتك.
جاسر: الحمد لله. شوفي يا انسه ساره. مالك قالي على كل حاجه.ممكن لو سمحتى اشوف. السي في.
ساره: ايوه طبعا..اتفضل حضرتك.. السي في بتاعي.. ومعايه.. ٣ لغات فرنسي. والماني. وانجليزي..
جاسر: ما شاء الله.. جميل جدا..وشاف السي في بتاعها.. وشايف الاسم والتاريخ وكل حاجه.. تمام يا ساره.. درجاتك تشرف … واظن مالك.قالك هتشتغلى ايه ف الشركه..
ساره: احم.. ايوه الاستاذ مالك قالى.. متشكره جدا يا جاسر بيه..
جاسر: انا اللي متشكر ومن حسن حظي انك هتشتغلي معانا. وشوفي انتي حابه تستلمي شغلك من امتى …
ساره: بلهفه.. من دلوقتى لو تحب..
جاسر: ابتسم. جميل ممتاز.. انا بحب الإنسان الطموح. وقال ثواني..
واتصل علي حامد السكرتير ودخل … اوامرك يا جاسر باشا …
جاسر: حامد. الاستاذه ساره هتتفضل معاك. وهتكون معاك في السكرتاريه.. وهتعلمها كل حاجه.. لانها هتستلم المكتب والشغل بعد منك …
حامد: تحت امرك يا فندم …

جاسر: وخلي بالك منها ومش عايز حد يدايقها الانسه ساره دي زي بنتي فاهم …


حامد: ما تقلقش حضرتك.. اتفضلي حضرتك..
مالك: فرحان ومبسوط. علشان ساره هتبقى مبسوطه..
ساره: قامت. ومتلخبطه من جاسر الشرير اللي قدامها.. وانه مافيش في عيونه.. ولا كلامه شر ابدا.. وكمان ف اول مقابله. احترمها جدا. واعتبرها زى بنته.. والمكتب هادي وجميل.. وماشيه متلخبطه … والسكرتير اتحرك.. وهي وراحت تبتدء شغل …..

جاسر: طيوبه ساره دي يا مالك …
مالك: قوي يا بابا.. طيبه قوي..
جاسر: ابتسم.. علشان النظره دي اللي في عيون ابنه.. كانت موجوده في عيونه لما قابل ملاكه …
.. طيب يا سيدي.. ان شاء الله تثبت كفاءتها …
مالك: ما تقلقش يا بابا.. ان شاء الله هتثبت كفاأتها وبجداره
———-
سوزي: هههههههه
ابتسام: متضحكيني معاكي..
سوزي: هههههه. بجد فرصه وجت على طبق من دهب …
ابتسام: اخلصي يا سوزي وقولي..
سوزي: ساره … ساره يا ابتسام.
ابتسام: هااا.. شغلوها …

سوزي: شغلوها طبعا.. ومش بس كده … ده جاسر شغلها السكرتيره الخاصه …

ابتسام: ااه خبر يفرح بصحيح.. انتي كلمتيها..

سوزي: بنفور.. امال عرفت ازاي يعني.. انا اتصلت على ساره.. وقالتلى انها استلمت شغلها …وهتكون سكرتيره جاسر الخاصه..وهي حاليًا. تحت التدريب

.فون سوزى …احم انا هدخل اغير هدومي علشان خارجه … ودخلت... وابتسام ابتسمت بسخريه..

. سوزى..الو ….حبيبي وحشتني. اوووى.

توفيق: وانتي وحشتيني اكتر

سوزي: وحشتك … وايه كنت انت مختفي ليه الايام اللي فاتت دي …

توفيق: كان ورايا شغل مهم.. وكان في شويه حوارات كده ماحبتش اشغلك بيها …

المهم: هتيجيلي على الشقه.. انا ربع ساعه وهاكون هناك …

سوزي: طبعا.. انت وحشتني قوي.. ومثلت بزعل..انا كنت قولت خلاص توفيق نسينى وسابنى.

توفيق: بخبث.. انتي بتقولي ايه.. ده انتي اللي نسيتيني هروب مراتي.. بعد ما سابتني … ده انتي اللي في الشمال …

سوزي: حبيبي انت..متحرمش منك يقلبى.

توفيق: يلا بقى انا في طريقى ل عشنا..

سوزي: وانا هحصلك يا قلبي

——–

تم نسخ الرابط