رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
عايزه حبنا يطلع للنور ولا ايه..
ريتال: غمضت عينيها.. وبتاخد نفسها. احم لا عايزه يازين …
زين: مبروك يا روتي..
ريتال: الله يبارك فيك يا زين..
زين: خدي بقى الدبله. وحطيها في صوباعي زى الشاطره.. بس ابوس ايدك بطلي تتوتري..
وحاول يشجعها.حبيبتى هي يعني مريم ونور احسن منك. انتي زيهم واقوى كمان. وانتي دلوقتى في موقف المفروض تثبتلهم انك قويه ومش متوتره ولاقلقانه من حاجه..
ريتال: اتشجعت.. ومسكت الخاتم.. والحمد لله لبست الخاتم ل زين …
والزغاريط،والميوزك اشتغلوا..وكانت فرحه مميزه لانها جمعت اربعه في الحلال..وكمان حب جديد طلع للنور
مريم: راحت سلمت على شيرين ومصطفى.. وباركت ليهم.، وهما كمان باركولها.. وبركت لهنا واشرف بحب.، وقربت من ريتال اللي حضنتها ب فرحه كبيره. وانها تكون مرات زين..
وريتال بادلتها الحضن بحب اكبر.. لان العيله كلها بتحب مريم …
وزين: قرب من مريم وسلم عليها تانى وباس ايديها وراسها.. وباركت ليهم.
.واخيرا جت نور ووقفت قدام مامتها ومريم حضنتها بحب ودموع.. لانها شهر وهتمشي وسلمت عليها كتير والاتنين عيطوا في حضن بعض.، واغلب الحضور عيونهم دمعت.. آدم مدايق لان دموع مريم بتكوى قلبه..وكمان دموع نور.، ولو بايديه يخلى بنته وأولاده فى حضنه العمر كله. وميبعدوش عنه.،،
.وبعدها. محمد اخد مريم كلها في حضنه.. وباس راسها ….ومسد على حجابها
مريم: مبروك يا نور عيني..
محمد: حبيبتي الله يبارك فيكي. اهدى بقى بتعيطي ليه..
مريم: انا فرحانه قوي يا محمد .. فرحانه ان ربنا استجاب لدعواتى وريح قلبك..
محمد: باس ايديها.. ربنا ما يحرمني منك يا حماتي. وابتسم.
مريم: وسط دموعها ابتسمت. انا مريم وبس فاهم..
محمد: احلى مريم..
مريم: تسلملي يا رب ….
محمد: راح عند شيرين. أمى وحبيبتي وروح قلبى. وباس ايديها الإتنين..
شيرين: حضتنه بدموع، حبيبى. ونبض قلبى. مبروك ياروحي. انا الفرحه مش سيعانى يا محمد.
محمد: غصب عنه عيونه لمعت بالدموع، ايه ياشيرى. انتى تزعلى تعيطى. تفرحي تعيطى..ومسح دموعها. دموعك دى غاليه اوى. علشان خاطرى متعيطيش.
.وبعدها. راحوا كلهم يسلموا على آدم.زين وريتال. ومراد وفريحه. ومحمد ونور،
.ولكن السلام اللي اثر في آدم.سلامه ل نور.. لانها هتخرج من البيت اللي اتربت وعاشت فيه. وادم برده غصب عنه دمعه نزلت منه ونور عيطت فى حضنه. وآدم مسبهاش غير لما هديت.. وسلم على محمد بعدها.وقاله.مبروك عليك نور …
.. وبعدها زين وريتال سلموا على كل العيله. ومصطفى وشيرين وأشرف وهنا..
.اما مراد وفريحه. سلموا على طارق ورنا.. وكل العيله بعدهم …
. فارس قام بفرحه وحضن فريحه وباركلها.، بارك ل توامه.، وكانت رودي واقفه وراها هي ورينو.. وردى كان وشها احمر جدا. ومكسوفه … وفارس غصب عنه عينيه كانت عليها ومش مصدق ان رودي مكسوفه.. لانه سمعها وهي بتتمنى تبوسه وابتسم.. وبعدها فاق على صوت مراد.. ما خلاص يا وحش هتنام في حضنها سلم وزوق عجلك يلا..
فهد: اخيرا..خرج من صمته..وقرب من فريحه حبيبته.. وسلم عليها وباركلها.
.وفريحه في حضنه كانت.رينو وراها بالضبط.. وفهد عينيه على رينو.،
.ورينو رفعت عينيها في عين فهد..وتقابلو في نظره لثواني..ولكن كانت نظرة اشتياق ممزوج بأسف وعتاب. وبعدها اتقلبت.. بنظره كبرياء من الطرفين.،ورينو نزلت عينيها بسرعه..وتكلمت مع رودي..كأن فهد مش شايفاه..
فهد: مبروك يا فريحه..
فريحه: الله يبارك فيك يا فهد …
: فهد مبروك يا مراد. الف مبروك.
مراد: الله يبارك فيك.. عقبالك يا فهد.. ورينو رفعت عينيها تانى وكان فهد باصصلها من قبل. وحب يتكلم وهو باصص فى عينيها.
فهد: لا انا بعدت عن وجع الدماغ ده…
رينو اتصدمت اول ما سمعت..وفضلت بصه في عنيه ومعملتش اى رد فعل علشان مايشوفش ضعفها