رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
مالك: مسك كف ايديها برعشه. وحاول يفوق هو كمان. واخد نفس عميق. ساره حبيبتى. انا مالك جمبك ومعاكي. فتحي عيونك وحشتني.
محمد: واقف وبيتابع سرعة الاستجابه. وشاف ان ساره فعلا قويه. وقادره انها تحارب بلد بحالها علشان مالك. ومحمد بيفكر ياترى ايه سبب انفعال مالك على ساره بالشكل ده. وكيمة السلب الل اتكلم بيها دى.. اكيد هي دى الل ادتها دافعه قويه علشان ترجع من تانى. بعد ارادة ربنا. وقال مش مهم ايا كان السبب. الحمد لله انها فاقت.
ساره: فتحت عينيها ببطء لانها مقفوله ٤ايام. وفتحتها وشافت سقف الاوضه. وغمضت وهمست بصوت مسموع. مالك.
مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
ساره: سمعت صوت مالك قلبها دق. ولفت راسها لمصدر الصوت. وشافت اخيرا مالك من تانى. وبدءت تنهج بفرح. مالك. مالك انت معايه.
مالك: قام من مكانه وقعد على طرف السرير. ومحمد انسحب. وخرج مبسوط. وطلع مكتبه علشان يتصل ويعرف العيله الخبر الحلو ده. وهيطلع ساره على غرفه عاديه مجهزه.
مالك: قعد على طرف السرير. وماسك ايد ساره ومكلبش فيها. وساره بتضحك بضعف ودموعها نازله. وحاولت ترفع راسها وتقوم تقعد. ومالك ساعدها. وهو بيساعدها ساره حضنته وكلبشت فيه. وعيطت كتير. ومالك حضنها وكلبش فيها. وانه كان هيخسرها. ودموعه نزلت هو كمان. وساره بدء يطلع منها شهقات من العياط. ومالك سابها تعيط لحد ماهديت. لانه هو كمان بيعيط وخايف من بكره. ومن الحقيقه. هو مش عايز حقيقه هو عاوز حبيبته وبس.. واخيرا بعد فتره. مالك مسد على شعر ساره الل بدء بطول شويه. وساره خرجت من حضنه. ومالك ساعدها. ومسح دموعها. وكل ده فى صمت. ومن شوقه ليها ضعف ومسك وشها بايديه وباس جبينها. وساره اتنفست باريحيه
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
مالك: رفع وش ساره ليه. انا معاكي. وهفضل جمبك. ومش هسمح انك تبعدى عنى تانى.
ساره: بدموع. بس يامالك انا قولتلكو على …..
مالك: قطع كلامها. شش مش عايز اسمع حاجه. ومش عايز اعرف حاجه. انا عايزك انتى وبس.
ساره: رفعت أيدها ومسكت ايدو. مالك انا مش عايزاك تاخد قرار تندم عليه. لسه فى حجات كتير انت متعرفهاش. ودموعها نزلت. انا متاءكده لما تعرف انت هتبعد.
مالك: انتى ليه مصممه توجعى قلبى. انا مش عايز اعرف حاجه ياساره. انا هخدك من هنا على بيتنا.
ساره: رفعت عينيها ودموعها نازله. مش هينفع يامالك. علشان ادخل بيتك لازم ادخله وانت عارف عنى كل حاجه. وايه الل حصل. وانا كنت فين طول السنين الل فاتت دى. وكحت.
ساره: شافت أن مالك جواه يأس وإحباط. وشافت أنه لسه لابس الساعه الل جابتهاله هديه قبل ماتختفى بيوم. وانتهدت. وقالت. حاضر يامالك. الل انت عايزو انا هعملو. وهاأجل كل حاجه لبعدين. وقعدو مع بعض شويه.
. ومحمد راح ليهم تانى. بعد ما اتصل على آدم ونور وجاسر وطمنهم أن ساره الحمدلله فاقت. وطلب من الممرضات أن ساره تخرج فى اوضه خاصه ليها. وطلعوها فى اوضه. وقعدت فيها ومالك جنبها. وكان مبسوط جدا ظاهريا. لكن جواه خايف أن يحصل اى مضاعفات ل ساره أو تحصل حاجه ويخسرها.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
مريم: حبيبي.
يوسف: نعم ياقلبي.
مريم: رفعت وشها ليه. انا فكرت في كلامك كويس.
يوسف: رجع خصله شارده ورا ودنها. كلام ايه. احنا بقالنا اسبوعين مقولناش اى كلام.
مريم: احم. يوسف حبيبى عارف انا نفسى اخلف منك عيال كتير قوي.
يوسف: ابتسم بتمثيل. لسه بدرى على الكلام ده يامريم. وبعدين ربنا يباركلنا فى كريم.
مريم: شافت انه لسه زعلان. اتعدلت وحطت راسها على كتفه. وقالت بطفوليه. انا عايزه اخلف منك ١٢ عيل.
يوسف: غصب عنه ضحك. ١٢ عيل هههههه يعنى نقول مثلا كل ٥ سنين تخلفى عيل وحسبها فى عقله امممم ٦٠ سنه وانتى عندك ٢٥. هههههههههههه يعنى هتخلفى لحد ٨٥ سنه هههههههههههه.
مريم: وحشاها اوى ضحكة يوسف. ههههههه. لا ياحبيبي مش كل ٥ سنين هخلف منك عيل.
يوسف: بعدم فهم. تقصدى ايه.
مريم: حطت ايديها على خدو. واتكلمت من قلبها. انا اسفه انا كنت بفكر غلط. انا كنت خايفه انى اظلم كريم. لكن اكتشفت انى كدا انا بظلمك وبظلم نفسى. حبيبى. انا اقتنعت بوجهة نظرك. وبما أن ظروفنا الحمدلله تسمح اننا نجيب عيل و٢ و٣. والاهتمام من ناناه وماما هنا موجود وكمان بابا وماما. وكل العيله جمبنا ومعانا. يبقى ليه افكر بتشائم.
يوسف: اتعدل.بردو مفهمتش.
مريم: بدلع. قالتلو انا عيزا اخلف منك كل سنه عيل. واملا الفيلا دى عيال منك.وحطت راسها على صدره. انا اسفه بجد يايوسف. انا والله بحبك. لكن التعبير خانى مش اكتر. ارجوك متزعلش منى. انت متعرفش الاسبوعين دول عملو فيا ايه.
يوسف: بجد يامريم. يعنى انتى مش معترضه على فكرة الخلفه.
مريم: هزت راسها بلاء.
يوسف: قلبه فرح بالخبر ده. وبيقرب منها تانى بحب.
مريم: هتعمل ايه يايوسف.
يوسف: هنملا الفيلا عيال. ووحشتينى. وسكتت شهرزاد من تانى.
آدم والعيله كلها قاعدين ف الليفنج بعد العشا.
آدم قاعد وشايل مريم نونو. الل مش راضيه تنزل من على رجله. ومريم قاعده جمبه وبتتكلم مع آدم وشايله لي لي. لكن مريم حاسه بخنقه فى صدرها. رغم أنها عرفت أن ساره فاقت بس لسه مخنوقه.
زين قاعد وجمبه ريتال وشايله اريان وبيضحكو.
محمد قاعد. وشايل تمارا. ونور قاعده جمبه وبيلاعبو تمارا وبيضحكو على حركاتها
متابعة القراءة