رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
محمد: ازعل من ايه..،!؟
نور: اني مركزتش معاك في العمليه.. بجد مش زعلان
محمد: انا قولتلك.. انا جايبك النهارده علشان تركزي معايا انا.. وبعدين انا بتفاءل بيكي وانتي موجوده جمبي
نور: فرحت.. الحمد لله انا كنت مفكره انك هتزعق
محمد: انا ازعقلك يا نور.. لا انا كده ازعل منك. انتي لسه مش عارفه.. انتي بالنسبالي ايه بقى..
محمد: ميرسي.!؟ طيب يا ستي ممكن اعرف بقي كنتي سرحانه في ايه.. ومتوتره.. ومش مركزه.
نور: بصدم#مه وبدهشه.. انت عرفت كل ده ازاي
محمد: يا بنتي انتي بنتي … بنتي فاهمه.. بصي يا نور.. علشان تعرفي … دقات قلبك دي انا حافظها انا بحس بيكى من قبل ما تدخلي علي المكتب ده.
نور: بدهشه محمد بجد بتعرف كل ده ازاي انا نفسي اسالك السؤال ده من زمان
نور: ابتسمت وفرحت من محمد جدا.احم..
محمد: ها قولي بقى كنتي سرحانه. ومتوتره. ومش مركزه …..في ايه
نور: ابدا شويه افكار كده…
محمد: ممكن اعرف.
نور: لو قلتلك بلاش.. ممكن..
محمد: ممكن قوي قوي.. بس انا عارف انتى سرحانه. ومتوترة. وبتفكرى في ايه…
محمد: بلاش ممكن..؟
نور: اممم انت بتقلدني بقى..
محمد: مش بقلدك … بس لو قلتلك.. انتي كنت بتفكري في ايه.. ومش مركزه ليه ومتوتره انتي هتتكسفي مني
نور: وشها ضرب طماطم واتكسفت.. قبل ما يتكلم
محمد: ابتسم.. ومسك ايد نور بحب.. صدقيني ما تقلقيش من اي حاجه.. انا هاكون معاكي في بيتنا.اخوكى.وصديقك. وحبيبك قبل ما اكون جوزك.. مش عايزك تفكري كتير اوكي..
نور: بحرج هزت راسها اوكي وقعدت مكسوفه جدا. لأن محمد قدر يخترق تفكيرها. وعرف هي كانت بتفكر في ايه..
محمد: شافها مكسوفه.. محبش يتكلم اكتر وبص في الساعه وكانت ٩ بالليل..وقال..تحبى اوصلك.
نور: يا ريت.. انا قولت لبابي اني هتاخر معاك في العمليه.. لكن ما كنتش اعرف اني هتاخر ل ٩ كده
محمد: العمليه دي كبيره يا نور. وفي كمان عمليات بتاخد يوم كامل..وواحده. واحده انتي هتتعلمى كل حاجه.. ويلا يا حبيبتي علشان اوصلك...واخدها.. ونور مشيت جمبه في المستشفى.. وخرجوا بره المستشفى …وفتحلها باب العربيه.. ووصلها. واتفق معاها انها بعد ما تاخد شاور وتصلي …وقبل ما تنام تتصل عليه … علشان تنام على صوته..ونور كمان اتعودت انها تنام على صوت محمد
رينو بتتكلم مع رودي على الفون
رودي: ايوه يعني يا رينو اجي بكره الساعه كام
رينو: تعالى بدري يا رودي. اي وقت وبعدين مامي عايزه تشوفك.. تعالى بدري بقى علشان تعرفي تقعدي معايا شويه..
رودي: طيب.. اديني ميعاد كده يعني
رينو: اوف يا رودي عليكي. بصي تعالي على 12 كده
رودي: مش بدري قوي كده.!؟
رينو: لا مش بدري. انتي هتيجي. وتسلمي على مامي وبابي.. وانا وانتي هنطلع نقعد في اوضتي مع بعض
رينو: لا يا غبيه مش قصدي.. يعني هتقعدي معايا لحد ما العيله كلها تتجمع..
رودي: اوكي.. لكن عندي سؤال يا رينو ليكي.
رينو: سؤال..!! سؤال ايه ده !؟
رودي: بصي احنا اتفقنا منخبيش حاجه على بعض..
. لكن انا حاسه انك مخبيه عليا حاجه..وكمان حاجه كبيره مزعلاكي
رينو: فعلا هي اتفقت انها ورودي يكونوا كتاب مفتوح قدام بعض.. لكن هي عمرها ما هتتجرأ وتقولها ان فهد باسها.. او هي بتحب فهد.. وكمان فهد بيحبها … وانها جرحته وبعده عن بعض…
رودي: رحتي فين..!! انا دلوقت اتأكدت ان في حاجه يا رينو.. قولي بقى مالك.!!
رينو: ما فيش حاجه يا رودي.. يا ريت تسيبيني براحتي.. وانا اكيد في يوم هتلاقيني باقولك لوحدي اوكي..
رودي: اوكي يا رينو انا هاسيبك براحتك.. بس ياريت الوقت ده يجي بسرعه..
وبعد كده. اتكلمو مع بعض وقفلوا.. ورينو..قامت من على مكتب المذاكره.. وراحت قعدت على السرير.. وفتحت فونها على صور العيله الجماعيه.. وقربت الصوره على صوره فهد على الشاشه.. واتنهدت وسرحت فيه …وقالت يا ترى يا فهد بكره هقابلك ازاي واشوفك.. وبتمنى اني مضعفش وقفلت فونها ونامت
————-بقلمى Mariem Nasar
نور: طلعت اوضتها بعد ماطمنت آدم ومريم. وحكتلهم علي العمليه. ومريم كانت مجهزه شوب لبن ل نور. الل شربته بالعافيه …واخدت شاور بسرعه..وصلت فرضها … واتصلت على محمد
ورد عليها
محمد: كنت لسه هاتصل