رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

آدم: وتالت وحياتك. بس انا الل خايف عليكى. وكمان انا اتشهرت في مستشفى بيتر. اشيلك واجري بيكى والكل يوسع ل آدم ومريم.
مريم: اتكسفت. احم كانت ايام. ورمضان كريم يا آدم.
آدم: بص في الساعه وكانت 11.. اتكلمنا ساعه وعدت بسرعه. حبيبتي انا مش عايزك تفكرى كتير. وسيبى كل حاجه عليا انا. وكل حاجه هتكون زى ما انتى عيزا … انا هدخل اخد شاور علشان متاخرش على صلاه الجمعه..
مريم: متحرمش منك. ماشي يا حبيبي..وانا هاروح اصحى.. مراد وزين.. وما تنساش. انت والولاد. تقرآو سوره الكهف.
آدم: ان شاء الله.. حاضر يا روحي..
مريم تسلملي. وانا اصلي ان شاء الله.. وها عمل الكنافه. زي كل سنه..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
آدم: نفخ بديق. واتعفرت …
مريم: حبيبي مش كل سنه هنتكلم في الموضوع ده..انت عارف انهم بيحبوا الكنافه من ايدي.. وبعدين الكنافه في رمضان والبيت بتكون ليها طعم تاني.. وغير كده قولتلك انا باعمل كل سنه واقدمها لاختي شيرين.. من باب المحبه.. وكمان ما تنساش افضالهم عليا..
آدم: ماشي يا مريم.. كل سنه بتسمعيني نفس الكلمتين.. وفي الاخر انتي بتتعبي نفسك وبتتعبيني معاكى. قولتلك نشتري ….
مريم: حبيبي والله طقوس رمضان مع ادعية رمضان. وانت بتعمل الكنافه صدقني ليها طعم تاني.والنقشبندى. كل سنه وانت طيب يا آدم
آدم: استسلم.. وانتي طيبه يا مريم
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
آدم: دخل ياخد شاور.. ومريم خرجت علشان تصحى زين ومراد.
مريم: زين. زين يا حبيبي قوم
زين: امم.. ايه يا مريم. سيبيني انام شويه كمان
مريم: تنام ايه. قوم الساعه 11 يدوبك تقوم تاخد شاور. وتنزل على صلاه الجمعه.. يلا يازينى. ابوك لو خلص قبل منكم هيبهدل الدنيا..
زين: قام قعد على السرير..حاضر.. حاضر
مريم: قوم يا زيني. وكل سنه وانت طيب يا قلبي.
زين: حبيبتي يا مريم. وانتي طيبه وربنا يخليكي لينا يا رب. وقام علشان ياخد شاور..
..ومريم خرجت وراحت ل مراد. مراد.. مراد

مراد: ايه يا بت..
مريم: يا نهار ايه يا بت …
مراد: يحبيبي قوم.
مراد: اطلعي بره.
مريم: بدهشه وكشرت عينيها اطلع بره. الواد ده اسلوبه بقى في النازل خالص.. وقربت منه مراد … مراد قوم
مراد: مش حاسس … ان مريم اللي بتصحيه.. اطلعي بره يا بت قلتلك.. هاديكي على بوزك..
مريم: اتغاظت..انا بت. وهتديني علي بوزي كمان. وضربته علي كتفه.. قوم. قوم هنبتديها في رمضان كده.. قوم ولا اناديلك. ادم يجي يصحيك..
مراد: فاق وفتح عينيه.. ايه يا مريم عايزه ايه..
مريم: حبيبي. كل سنه وانت طيب.. وكشرت انا بت يا مراد
مراد: اتعدل بت. بت ايه مش فاهم.
مريم: بزعل. انا بصحيك دلوقتي قلتلي اطلعي بره يا بت وكمان هتديني على بوزى
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
مراد: بصدم#مه.. بجد هو كان صوتي عالي كده. اسف يا مريم. اصل كنت بحلم..
مريم: بتحلم.!! بتحلم بمين وبت مين دي بقى
مراد: بيتاوب. ابدا كنت بطرد فريحه من الزريبه.
مريم: ههههه والله مجنون. وقوم صباح الخير مراد
صباح: العسل على عيونك يا قمر. الساعه كام
مريم: ١١ وربع. قوم علشان تلحق تاخد شاور.. وتنزل مع آدم على المسجد.. انت عارف اول جمعه في رمضان بالنسبه ل آدم ايه.
مراد: حاضر هاقوم اهو.
مريم: ما تتاخرش.. آدم زمانه اخد الشاور ولبس. ولو نزل ومالقكوش مستنيينه تحت علشان تمشوا معاه على المسجد. هيبهدل الدنيا وانت عارف ابوك وقت الجد..
مراد: قام بسرعه.. جهزيلي هدومي يا مريم بسرعه.. وجري على الحمام علشان يوم الجمعه ده.. مميز عند آدم ولو فعلا أتأخر ؟ آدم بيزعق بجد
..مريم ابتسمت.. ودعت ربنا يحفظلها.. مرادها من كل شر. وكل مهمه هيكون فيها.. وزعلت بعدها لانه ماشي بكره ومش هنشوفه الا تاني يوم العيد. وطلعتله هدوم وهي بتدمع. وبعدها خرجت وراحت ل آدم اللي خرج من الحمام..
مريم: ساعدته في اللبس ولبسته الساعه. ورشتله البرفان. ونزلت معاه ووقف وبص في الساعه. ومش عايز يتنرفز.
. وزين نزل بسرعه.. صباح الخير يا بابا.
آدم: صباح الخير.بصوت جهوري فين مراد !!؟
زين: بتوتر. احم زمانه نازل
آدم: بعلو صوته..مرراااااااد ….
مراد: بيرش البرفان. وسمع صوت آدم.. وساب البرفان مفتوح ونزل جرى. صباح الخير يا حاج رمضان كريم.
آدم: مردش. ومريم ما تكلمتش.
آدم: اتحرك.. ومريم وصلته لباب الفيلا.. احم حبيبي..
. آدم. بصلها …..
مريم:ما تنساش سوره الكهف
آدم: حاضر يامريم. واتحرك..ومراد وزين اتحركو وراه يصلوا الجمعه …
—————
بعد فتره من الوقت …
فريحه: عاااااا.. عطشانه اعاااا 

تم نسخ الرابط