رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
رودي: متنرفزه. علشان مش عارفه اعمل حاجه. حتى في الفطار بهدلت الدنيا. والطباق اتكسرت مني. وكمان ما بعرفش اجهز العشا. ولا اطبخ.
فارس: وايه المشكله بس ياروحي. بكره تتعلمي.
رودي: ااه. ولما يجي بكره تكون انت زهقت مني. وشفت واحده غيري مش كدا.
فارس: بصدم#مه. ايه الهبل ال انتي بتقوليه ده.
رودي: عيونها دمعت. ايوه الواحد بيحب ان مراته تكون شاطره. وبتعرف تعمل الاكل اللي هوا بيحبه. وانا ما بعرفش اعمل حاجه ولما عرفت انك بتحب الكيك. قلت اعملهالك مفاجاه بس خلاص المفاجاه باظت. وما عرفتش اعمل حاجه زي ما انت شايف.
رودي: بصتله بغيظ. ورفعت المعلقه في وشه. بص بقى انا ما بعرفش اعمل اكل. وما بعرفش حتى اقلي البيض. وكمان ما بعرفش اجهز العشا. وهاخد فتره كبيره جدا. لحد ما اتعلم.. وهتعلم بس عارف لو لمحتك انك اتغيرت عليا. ولا عينيك زاغت كده ولا كدا. صدقني يا فارس هقتلك. انت جوزي انا وبس فاهم..
رودي: كويس انك عارف علشان. لو واحده بس قربت منك يبقى نهار ابوها اسود.
فارس: يا ساتر يا رب. ليه كده حرام عليكي.
رودي: بغيظ.انت كمان بتدافع عنها !!
رودي: بجد يا فارس.
فارس: هو انتي مش واثقه في حبي ليكي.
رودي: لا طبعا واثقه. بس انا خايفه.
فارس: اخدها في حضنه.خايفه من ايه.
رودي: خايفه في يوم تسيبني. او تبعد عني. لاني فعلا مجنونه. بس مجنونه بيك انت يا فارس. انا ساعات بقوم من النوم واتاكد انك جنبي حقيقه مش حلم. انا بحبك قوي يا فارس. ارجوك ما تبعدش عني. لان ساعتها مش هتعرف هاعمل فيك ايه.
فارس: باس على راسها. من غير تهديد يا قلبي علشان انا ما بخافش. لكن اطمني لان ما فيش غير رودي واحده وبس ساكنه قلب الفارس. يا بنتي انتي ضحكتي عليا علقتيني بيكى.. وما اعرفش ازاي سحرتيني.
رودي: ضمته بحب. بحبك يا فارس.
فارس: وانا بمoت فيكي. وتعالى بقى اساعدك نلم الليله دي كلها. وهنعمل انا وانتي احلى صنيه كيك.
فارس: عمري ما عملتها. لكن هانستعين بصديق او اتنين.
رودي: صديق.مين.
فارس: حاجه من الاتنين يا الانترنت. يا رنا.
رودي: اوك يلا بقى. وقلعت المريله. واخدت تفاحه وقعدت على ترابيزة المطبخ.
فارس: يلا ايه. انتي بتعملي ايه.
رودي: هقعد وانا باتفرج عليك وانت بتلم الليله دي.
فارس: نعم ياختي. يلا يا بت انزلي تعالى نخلص بسرعه. عاجبك الكركبه دى. وشوفي جاكيت البدله اتبهدل دقيق بسببك.
فارس: بغيظ من ردودها.. ماشي انا هدخل اغير هدومي. وانام وهاسيبك وانتي بقى تعملي كل حاجه. وعايزه اخرج.. الاقيكي قاعده في الارض وبتعيطي.. وبيلف علشان يخرج من المطبخ.
رودي: نزلت وراحت بسرعه حضنته من الخلف.. لا لا بليز. بليز والله خلاص مش هرخم عليك تعال.. انت احسن زوج في الدنيا.
فارس: هتعملي الل هاقولك عليه.
رودي: ابتسمت بحب. حاضر..
فارس: يا سلام لما بتقولي حاضر بتبقى عسل. اروح اغير بقى واجيلك يا قمر.
رودي: قلبها دق. لان فارس الل هي بتعشقه بيحبها قوي..
..الساعه سبعه مساءا في المستشفى.
محمد: خارج من العمليات. وراح عند آدم ومالك اللي رافض ياكل اي حاجه. وقاعد مصدوم. وجاسر جه بسرعه اول ماعرف.
آدم: شاف محمد جاي عليه. هااا يا دكتور طمنا ان شاء الله خير.
محمد: قعد جنب مالك وابتسم. حمد لله على سلامه ساره يا مالك.
مالك: سمع كده وقلبه دق. ورفع عينيه ومتعلقه ب محمد وسكت.
محمد ؛ بدا يشرح كل حاجه علشان مايخبيش حاجه على مالك. وبما انه اتكفل بكل حاجه تخص ساره. وانه مش هيسيبها ابدا وهيقعد معاها في المستشفى. يبقى مالك لازم يعرف كل تفاصيل ساره.
محمد: قال احنا عملنا اشعه ل ساره وكمان اشعه مقطعيه على المخ وكل حاجه عندها الحمد لله تمام..
مالك: الامل بدا يتجدد جواه.
محمد: وعملنا اشاعه على دراعها. لاني كنت شاكك انه مكسور. وملحوم غلط. وفعلا كان مكسور من حوالي ٨ شهور. وموجود كدمات. ولكن الحمد لله كل الاشعه التانيه تمام. وعملنالها شوية تحاليل. وعندها انيميا حاده ناتجه عن سوء التغذيه. ودخلناها غرفه العمليات وعقمنا كل الجروح والحروق اللي في جسمها. وانا كسرتلها دراعها من تاني. وعملتله جبيره. وده طبعا بعد ما علقتلها دم يعوض الفاقد في جسمها. وهتخرج دلوقت على اوضتها. والدكتور مروان اخصائي الطب النفسي.. هيتابع الحاله ويتعامل معاها. وكمان. هتابع معاها دكتورة تغذيه..
مالك: بيسمع محمد وقلبه مليان غل من اللي عمل في ساره كل ده. لكن اقسم انه لازم يدفع التمن غالي.
آدم: طيب يا محمد الكسر اللي في دراعها ده مش هياثر عليها. انت قولت قبل كده انها فاقت وصرخت ومش واعيه لاي حركه
متابعة القراءة