رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

لكن اكتشف عكس كده تماما … وان مراد كان مبسوط … وكمان زين …
. ورينو اللي نطت جمب نور.. وقالتلها تعالى نتصور كلنا …
.ورينو كانت مصممه… لانها كان في دماغها ان نور تتصور جمب محمد …وفعلا وصورتهم كلهم مع بعض … ومراد وزين.. استأذنو يطلعو يغيروا هدومهم.. وطلعوا على فوق ومبسوطين ان اخيرا اليوم كان حلو ….

ورينو. اخدت نور من ايدها.. وقعدتها جمب محمد وصورتهم …وكان في الصوره واضحه من نظرة محمد انه بيعترفلها انها الوحيده اللي مغرم بيها …
وتمت عمليه التصوير بنجاح … والكل قاعد مبسوط….
.. لكن مريم حاسه ان آدم واحشها قوى لانه ماتصلش عليها ولا مره ….
بعد شويه. آدم اتصل على رينو.. في معاد ما بتكون في البيت … واطمن عليها … وكلم نور وقالتله ان محمد جاب شريحه جديده وفون جديد وهي هتسجل اسمه وهاتكلمه منه حالا … وفعلا نور اتصلت ع آدم. وكان رقم مميز وآدم فرح جدا لانه شايف ان محمد مهتم باصغر التفاصيل في حياة نور …. واتمناه بجد لبنته … وهو بيتكلم … كان نفسه يسمع صوت … مريم …. او يسأل عليها بس خاف يسال … نور تقوله خد كلمها مع انه حاسس انها بعيده عنه اووى … ودي اول مره. آدم هو اللي يخاصمها.. ولكن اتنهد ومسالش … وقال ان عمها جاسر عزمهم كلهم على حفله باربكيو بعد بكره..

ونور قالتلهم وكلهم وافقو.. ولكن رينو ونور اتدايقو لأن ماليكه المغرور هتكون موجوده … وطريقتها محدش بيحبها …
نور: محمد انت هتكون موجود معانا ف الحفله.!؟
محمد: شاف في عيون نور حاجه غريبه …
.. المكان اللي هتكوني موجوده فيه هاكون انا موجود فيه يا نور ….!
———–بقلمى Mariem Nasar
زين: ف اوضته ودخل ياخد شاور وخلص وطالع من الحمام …

..سمع صوت فونه.. وراح يشوف مين وكان المتصل..!؟. Retail
زين: قلبه دق.. ريتال بتتصل معقول.. وفتح من غير تردد.. احم.. الوو ريتال ازيك..؟؟؟
ريتال: بتوتر.. احم.. اهلا زين.. انا كويسه حضرتك كويس


زين: سمع اسمه برعشة صوتها … غمض عينيه بحب وتنهيده.. حضرتي.. حضرتى كويس انتى بقى حضرتك عامله ايه …!؟

ريتال: ا..انا.. انا الحمد لله حضرتك
زين: ريتال ؟
ريتال: ن..نعم
زين: قولي زين
ريتال: اتوترت …. ما ينفعش
زين: قعد على السرير ليه ما ينفعش.!؟ اكبر منك بعشر سنين..! ده يا دوبك انا اكبر منك بسنه ونص
ريتال: لااراديا. سنه و٤ شهور حضرتك..
زين: بفرحه ياااه.. انتي بتعديلي بقى الفرق بالسنه والشهر.
ريتال: على طبيعتها وباليوم كمان … صدقني لازم نحترم اللي اكبر مننا. حتى لو فرق يوم واحد.. الاحترام ده صدفه جميله …

زين: ببلاها. وهو ده اللي انا بحبه فيكي
ريتال: عينيها وسعت … ومردتش
زين: احم … قااا … قصدي …. اننا كلنا هنا في البيت بنحب احترامك لغيرك … وان دي فعلا صفه جميله قوي فيكي ….
ريتال: انا متشكره لحضرتك..
زين: طيب احترميني.. بس من غير حضرتك ماشي ….
قوليلي زين …. زين وبس.. تمام
ريتال: ابتسمت حاضر هاحاول حضرت….احم يازين

زين: اممم اول مره احس ان اسمي حلو قوي كده
ريتال: احم ……..
زين: مش عايز يوترها.. وساب كل حاجه تيجي في وقتها …. قوليلي بقى !!! عامله ايه في المذاكره..؟
ريتال: انا بتصل عليك علشان كده …
زين: قولي في حاجه صعبه قدامك..
ريتال: بصراحه اللغه الاسبانيه.. مش قادره اتخطاها … بحس انها صعبه اوي.. عارف ساعات بقول يعني يا ريتني ماسمعت كلامك وكنت دخلت اي كليه تانيه وخلاص …
زين: ازاي بقى امال هانزعق لبعض ازاي..!؟
لازم لغه الحوار تكون باللغات كمان …
ريتال: ههههه
زين: بهيام.. احنا بالصلاه على النبي كدا..لا تفرق معنا اسبانيه …ولا فرنسيه
ريتال.: يعنى هتشرحهالى

زين: بحب وانا اقدر أتأخر.. يستي شوفي الصعب ايه عندك وانا بكره في الجامعه اشرحلك كل حاجه

ريتال: بفرحه.. بجد.!؟.. بجد يا زين..!؟

زين: في سره.. هييبح قلب زين والله.. احم …

ايوه بجد.. وبعدين ما انا اللي مراجع معاكي الروسي.. وكنتي برده شايفه انها صعبه.. عموما ماتقلقيش.. انا على طول هافضل جمبك ومش هاسيبك … غير لما تقولي كفايه اسباني بقى ههههه

ريتال: ههههه وكانت من قلبها … وزين قلبه دقه ونفسه يقولها ان ضحكتها … بترد فيه الروح.. وعايزها على طول تضحك كده ….

ريتال: بجد متشكره جدا..

…هو عمو آدم. وطنط مريم … هيكونوا موجودين عند عمه جاسر.. في حفله الباربكيو..؟

تم نسخ الرابط