رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
نور: بتسمع كل كلمه.. ومش مصدقه كميه العشق ده.. وان في حد بيعشقها كده … هو في اصلا حب كده..!؟
نور: عينيها متعلقه ب محمد وهو بيحكي. في اللحظه دي نور هي الل اتمنت ان ده ما يكونش حلم … لان عمرها ما هتلاقي حد يحبها بالطريقه دي … وشافت في عيون محمد.. صدق كل كلمه وهو بيقولها.. هي كانت بتتمنى ان اللحظه دي ماتنتهيش..
نور: عيونها دمعت.. من كميه العشق اللي محمد وصل ليها … وشافت ان جه دورها انها تعوضه عن كل العشق ده … وتريح قلبه اللي تعب في حبها.. ولازم ترد فيه الروح من تاني …
نور: ا.احم..محمد …
محمد: سرحان ف عيونها.. عيونه.
محمد: غمض عينيه.. وحاسس ان خلاص هيغمى عليه من الفرحه.. نور اتجرات وحطت كف ايديها على قلبه.. وقالت له اهدا يا محمد … وانت مش بتحلم.. انت على ارض الواقع.. وصدقني اللي جاي احلى ان شاء الله …
محمد حط ايده على ايد نور اللي على قلبه.. يعني بجد اللي حصل دلوقتى … ده حقيقه مش حلم
نور: بدموع هزت راسها بلا …
محمد: مبسوط جدا … وفعلا اول مره مش عارف يعمل ايه.. يشيل نور ويلف بيها في المكتب.. ولا يجري على آدم عشان يخطفها لعالمه الخاص.. ولا يروح يفرح ابوه وامه واخته اللي قلقانين عليه … ولا يروح لمريم يفرحها ويطمنها … محمد انا مش عارف اعمل ايه.. !!!؟ بجد مش عارف.
نور: احم. ما تعملش حاجه سيب كل حاجه على الايام.. وكل حاجه هتيجي بالترتيب.. وبترتيب من ربنا كمان
———بقلمى Mariem Nasar
رينو: واقفه جمب رودي.. اللي بتفوق من البنج …ولارين اصرت انها تكون جمبها لوحدها.. علشان عارفه ان رودي ممكن تعك الدنيا. وهي بتفوق من البنج.. وخافت. لابوها يسمع حاجه.
. وقد كان …
. ورودي بتفوق.. ااااااه. انتو عسل.. كلكم حلوين.. ااااه عايزه بوسه … هاتو بوووسه..
رينو. امك حلوه.. ااااه يا نادر يا فرفور …
آدم حلو قوي. لا ده جامد تقولو ٣٠ سنه اااه
رينو: بتسمع رودي … وعينيها بتوسع منها.. ومن الكلام..
رودي: بابا اااه ماما ماتت يا بابا..وحشتيني يا ماما..
رينو: عيونها دمعت لان دي تاني سنه على وفاة والدت رودي…
رودي: اه كلكم حلوين كده.. اتجوز عايزه اتجوز.. رينو..انتي جامده اوى
رينو: رجعت اتصدمت تاني ايه البت دي !!؟ دى متخلفه رسمي …
رودي: رجلي بتمشي هههه. ايدي بتمشي لوحدها.. خدي رايحه فين يا رجلي.. هههههه …
ايه ده.. ايه ده.. الجمال عدي الكلام.. تضحكلي وتاخد كام.!؟ ههههه اه يابا جعانه كرشي جعان. اااه المدير ابن الجزمه … يالهوي عليا وعلى سنيني … ايه ده … ايه ده.مخى وقع على الارض هههههه ….
.رودي اخيرا فاقت وعادت الى ارض الواقع …
رودى:..اااه.. انا فين.!؟
رينو: حمد لله على السلامه يا بطل.. اخيرا فوقتي من احلامك..
رودي: رينو.. انا فين..!؟
رينو: انتى في المستشفى يا حبيبتي..
رودي: ف المستشفى ليه..!؟ انا مااكلتش حاجه تاني من بره البيت.
رينو: لا يا قلبي انتي ما اكلتيش.. لكن عملتي عمليه صغيره..
رودي: بدهشه..ايه عمليه.!؟ عمليه ليه.!؟ اااه
وعمليه ايه..!؟
رينو: الزايده. عملتى.عملية الزايده.
رودي: ايه … يعني انا دلوقتي همشي من غير زيدتي حبيبتي …
رينو: هههههه مجنونه والله فعلا.. فوقي كده بقى علشان باباكي بره. وعايز يشوفك من بدري.
رودي: بابي.. طيب هو فين مدخلش ليه.!؟
رينو: مدخلش ليه.!!؟ وانا هبله علشان اخليه يحضر التهيس اللي انتي فيه ده.. ده لو كان سمعك كان كمل عليكي وشال مخك من راسك..
رودي: ليه كده بس يا رينو … ده انا طيبه والله.
رينو: اوووى طيبه اوى بإمارة ده..وشغلت التسجيل وسمعتها شوفى واسمعى ياقلبى..
رودي: شافت وسمعت..يا دي النيله السودا… اعتراف رسمي مني اني منحرفه.. بس والله ده كلام وبس.. امسحي يا بت انتي التسجيل ده …
رينو: هههههه لا طبعًا.. ده انا هاسيبه دليل عليكى …وكمان لما احب اضحك هشغله..
رودي: رينو امسحيه بقى. مش كفايه انهم خدو اعضائى..
رينو: هههههه ماشي يا عم همسحو انا بهزر.. انتي عارفه !! انا سجلت علشان اعرفك اني انا انقذتك من باباكي لو كان حضر الاعتراف الصريح ده.. وامي جامده يا رودي هات !!؟
رودي: اوووي يارينو. امك حلوه اوي اوي ولا اخواتك اوووف ابطال