رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

مليكه: انت بتكلمني انا كده يا زياد.
زياد: اووووو. سوري وقرب من وشها.. نسيت انك ماليكه الصاوي. بنت جاسر الصاوي. حفيده حسين الصاوي. من نسل عائله الصاوي المحترمه.وريحة برفانها اخترقت قلبه.
ماليكه: بصتله بدهشه. ومش مصدقه اللي قدامها ده زياد.. اللي كان بيلبى كل طلباتها. وبيحترمها.
زياد: ايه بتبصيلي كده ليه !؟ اتغيرت مش كده!؟.. وكل ده بفضلك يا ماليكه هانم.. وعموما هاريحك.. سافرت ليه !؟ سافرت علشان اثبت نفسي لاني وجودي جنبك كان مخليني في الارض !؟ سافرت فين سافرت فرنسا وشوفت الدنيا.وفتحت شركه تصدير واستيراد. ورجعت امتى !!؟ مش شغلك.

ماليكه: زياد. لو سمحت اتكلم باسلوب احسن من كده. انت بتتريق في كلامك.
زياد: هههههههههه. انا مش مصدق. انتي اللي بتتكلمي كده. فين مليكه المتسلطه المتكبره.. فين ماليكه اللي خلت الكل يطمع فيها.. وزعق فيييين الخروجات اللي دمرتك هاااا.
ماليكه: زياد انا عايزه افهم. انا شوفتك. وبابي قال انك جبتني في نص الليل. انا عايزه افهم. انا مش فاكره حاجه. ولا عارفه انا وصلت ازاي. انا عايزه افتكر.. واخر حاجه فاكراها …ومكملتش….
زياد: وهي بتتكلم افتكر ايمن. وانه قلع التيشرت. وكان ماسك شعرها.وبيقرب عليها وهي نايمه فى السرير..والدم غلي فى عروقه … مش فاكره..
وقرب منها. ومسك دراعها بقوه..
ماليكه.. اااه زياد. دراعي اااه.
زياد: مش فاكره.عايزه تفتكري اييييه.ها. تفتكري انك بقيتي واحده رخيصه. ورخصتي نفسك.. تفتكري ان صاحبتك باعتك وقبضت تمنك..وصاحبك اخدك شقه مشبوهه. وكان عايز ….. وزقها..انتي جايه ليه. جايه لييه.. انتي واحده طمعتي الكل فيكي. ومسكها تاني ايه لبسك ده !!؟ ومسك شعرها… ايه شعرك المكشوف ده !؟ جسمك ده متحدد في اللبس ليه !!؟ علشان ايه !؟ بتلبسي ضيق لييه وانتي خارجه !؟ عايزه الشباب يبصو على جسمك المتحدد ده !؟ ولا عايزاهم يعكسوكي وانتى تفرحي !؟ عايزه ايه بالظبط !؟ انتي مفكره بلبسك ده. انهم هيقولو عليكي شيك ومن عيله !؟ لا يا ماليكه هانم للاسف.. هيتقال عليكي اسوا من كده بكتير… انتى رخصتى نفسك فاهمه. وزعق جامد. رخصتى نفسك ياماليييكه.
ماليكا: واقفه ومصدومه. وعيونها بتروح وتيجي. ومصدومه من زياد الجديد.. اللي قدامها وماسكها بقوه. وناسي ان الل قدامه حبيبته. حتى لو متكبره ومغروره. بس دي روحه.
ماليكه: انت بتقول ايه يا زياد.انا رخيصه.انا. وصحبتي مين الل باعتنى .
زياد: صاحبتك مين !!! وراح جاب فونه وفتح فيديو.. قالها شوفي صاحبتك مين..
ماليكه: شافت الفيديو. وحطت ايديها على بقها. واتصدمت لما شافت صافي بتشاور ل أيمن
وبيدلها ظرف.. وايمن شد مليكه من ايديها وركبها العربيه …
زياد: بعدها رمى الفون على الكنبه. شوفتي صحبتك مين الل باعتك وقبضت تمنك !؟. شوفتى تمنك رخيص قد ايه يا ماليكه. وقرب منها بغل.. بس لو على التمن يا ماليكه انا ممكن ادفع اكتر.. صدقيني هتبقي مبسوطه قوي ومش هتندمي.
ماليكه: قلبها دق بخوف. وتاهت. ومش عارفه تتكلم. وبصت ل زياد في نظره عمره ماينساها. بتقوله انها مغروره. بس مش رخيصه يا زياد.. وحاسه انها مش قادره تتكلم وصدمتها في صديق الطفوله. كبيره. وبصت فى عينيه وكل الل قالته. شكرا يا زياد … وسابته ومشيت.

زياد: ضرب الحيطه اللي جنبه بايده. ولعن نفسه. غبي. غبي. مكنش لازم تتكلم معاها كدا.
ماليكه. خرجت تايهه. ومش عارفه تروح فين
—————-
عند آدم
.. الحفله بدأت.و كلهم موجودين: وزياد وصل فى الميعاد. والكل رحب بيه وسلمو عليه وكان وجوده في الحفله مميز. وآدم كان فخور بيه.. وزياد كان بيمثل انه مبسوط.. ومراد جه وفريحه كانت حاسه انها ملكه الحفله بوجود مراد جمبها..
ورينو.. نزلت بحزن. لكن برضه عيونها بتدور على الفهد.. واخيرا شافته. لابس بنطلون وقميص وواقف مع آدم وبيتكلم معاه.. وعينيهم اتقابلت في نظره طويله قوي … وآدم ملاحظ كل حاجه. وقلبه وجعه على بنته. ومش فاهم حاجه ؛؛ لما الحب بينهم موجود ايه العائق اللي في طريقهم..
زين وريتال: نزلوا بالتوام. ومراد اول واحد شالهم.. والكل بارك وهنا.. ومحمد محاوط نور..
.. ومالك في وادي تاني..والفهد عيونه على رينو. وشاف حزن كبير في عيونها …
جاسر كل شويه يبص في الساعه. لان خلاص الوقت اتاخر ومليكه مبتردش علي تليفونها.. جاسر واقف وآدم استأذن زياد وراح يشوف مريم..
..زياد واقف وكان جاسر واقف قريب منه وسمع جاسر وهو بيتكلم مع ملك…
جاسر: وبعدين يا ملك. بنتك خرجت وما جاتش لحد دلوقتي. ووعدتني انها هتكون في الحفله في نفس الميعاد..!
ملك: انا قولتلك. ماتوافقش ماليكه بنتي حابلها ساب.ومحدش قادر عليها. انا بعد كده ليا تصرف معاها.
جاسر: انا مش عارف اعمل ايه.هي قالت هاعمل مشوار نص ساعه وهرجع على الحفله والساعه دلوقتى 11 وبنتك ما بتردش وداده سنيه. في البيت قالت ماليكه ماجتش لحد دلوقت..
زياد: اتصدم.. وفتح عينيه … وقبض على ايديه ——

يتبع….

.. مليكه: خرجت من عند زياد تايهه ومش عارفه تروح فين !! وخرجت بالعربيه ولفت بيها ومخنوقه.بتفكر في كلام زياد.. وان وجوده جمبها كان جايبه الارض … وانه عايز يدفع فيها قصاد ليله واحده.. وفكرت في كلامه وكمان قالها انها رخيصه.. وكلام ملك انها حابلها ساب. وفضلت تفكر كتير لحد الليل ما جه عليها.. وراحت على (النادي الليلي) ودخلت وشافت صافي بترقص وراحت وسط الكل ضربت صافي بالقلم.. انتي انسانه زباله وحيوانه وقذره…

صافي: زقت مليكه بتضربيني انا يا حيوانه. انتي مفكره نفسك مين يا بت. ولما تتكلمى معايه. اتكلمي كويس.

مليكه: اتكلم كويس ! انتي فعلا واحده حقيره ورخيصه. انتي تبعيني انا … انا يا صافي تبيعيني للكلب اللي اسمه ايمن. ها !؟ ومفكره ايه.؟ انه هيعمل اللي هو عاوزه. انتي واحده متخلفه.. وهو واحد قذر.. انتي حيوانه ومش محترمه يا صافي..

صافي: ههههههههههه انا ايه !!؟ هههههه انا مش محترمه يا روحي !! وانتي ايه بقى. فوقي لنفسك يا مليكه.. انتي حته واحده بنلعب بيها ياقلبي.. وبدأت تلف حوالين مليكه.. وهي بتتكلم.. والشباب واقفين بيشربو سجاير.. مليكه !!.. انا وايمن بنلعب بيكي. وكان ايمن عايزك لغرض معين.. وكان هياخده ويرميكي. وانا ما كنتش هظهر في الصوره.. بس الحظ بقى.. وانتى. عرفتي منين فا. دي مش مشكلتي اوكي … واوعي تكوني مفكره نفسك فعلا محترمه.. لا يا قلبي.. اسالي الشباب دى كلها وهتقولك.. يعني ايه بنت ترجع بيتها وش الفجر. وبتخرج من غير إذن اهلها.. وكمان بتتسحب في نصاص الليالي. وواحد يجي 

تم نسخ الرابط