رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
علشان يتعلمو. ويتعودو يعملو كدا على طول.
مصطفى: انا عارف طبعا كل الكلام ده. وعلشان كده سبتك للآخر. وان الشباب كلهم يكونوا عندك ويساعدوك.. وبص ل فهد ها. قولت ايه يا فهد. هتقطع العاده والروحانيات.
فهد: عايز يمشي حالا. لكن جدو مصطفى ليه معزه خاصه. لا يا جدو. حاضر انا هقطع اجازتي تاني يوم رمضان تمام كده …
مصطفى: تمام قوي. تقضو معانا اول يوم. وبعد كده ترجعو. للكليه. وترجعوا ان شاء الله على الفرح.
فهد: اتنهد.ان شاء الله.. وآدم طبعا متابع..
محمد: يعني اطمن يا جماعه.
مراد: اطمن يا محمد خلاص. كلام رجاله. صح يا فهد.
فهد: هز راسه. كلام رجاله..
محمد: تمام
مراد: هو كلام رجاله. اطمنت يسطى..
محمد: يسطى.!! لا تمام تمام. وضحكوا..
. وكل واحد سرحان في ملكوت لوحده. وبعد المغرب …
فارس: كان بيشرب عصير. ورودي عينيها عليه. وهو لاحظ وشافها.. لكن هي حست انه شافها ودخلت الفيلا بسرعه..
فارس: وهو بيشرب العصير. الشباب وهما بيهزروا واقعو شويه عصير على قميصه.
يوسف: خير.خير. هتتكسي يا فارس وكلهم ضحكو..
فارس: عسل وخفه. ورايح على الفيلا علشان ينضف القميص..
رودي لما حست ان فارس. شافها وهي بتبص عليه دخلت الفيلا بسرعه. وراحت على المطبخ.وجابت كوبايه ميه وماسكاها. وبتكلم نفسها.
.اااخ الواد عسل.. لا بجد فارس عسل قوي.. ولا عينيه يا خرابي على عينيه.. ولا عضلاته يا لهوي.. الواد يهبل. يهبل.. وانا هافضل ساكته كده.. ساكته ايه.!!؟ هو لساني ده بيستر.. لا لا. ولا شفايفه.. يا لهوي على شفايفه. عايزه تتباس. اه والله يخرب بيت جمال امك … فارس كان واقف وراها وقرب من ودنها سمعتك على فكره …
. فارس مبتسم من طريقتها.. ورودي ما تكلمتش كل اللي عملته انها وقعت كوبايه الميه من ايدها واتكسرت. وما بصتش على الكوبايه.. كل اللي عملته طلعت تجري من قدام فارس..
فارس: بت. بت رودي استنى.. طيب مين هيلم الازاز اللي اتكسر ده …
فارس: بتعجب.خطيبتي..واستغرب.. وافتكر كلامها اللي سمعه لما دخل المطبخ علشان ينضف القميص.وسمع كل كلمه قالتها. رودي دى غرييه. وابتسم ونضف القميص د وهو خارج قال خطيبتي.!!
رودي: جريت من قدامه. وراحت قعدت في مكان في الجنينه علشان نظم نفسها الل اتقطع من الاحراج.. وكان وشها عباره عن كتله طماطم..
————-بقلمى Mariem Nasar
بعد شويه يا مراد اختفى. وكلهم قاعدين جوه في الفيلا.. ومصطفى جمبه شيرين. وآدم جمبه مريم وكل واحد جمبه مراته …
.والشباب كلهم جمب بعض. ومحمد كل شويه يبص في الساعه. ويبص على نور. ومش عارف يقعد معاها. لان العيله كلها متجمعه. وزين قاعد عنيه على روتى. وآدم. وقاعد متحمس.
والبنات مع بعض وكل حبيب عينيه على حبيبته..لكن فهد قاعد ومراقب رينو لكن بخبرة ظابط.. وهي ماخدتش بالها ان فهد مراقب كل تصرفاتها …
اما. رينو قاعد مفكره. ان فهد متجاهلها تماما واتغاظت لانه حتى ما قالهاش ازيك اوكلمها..
.ونور. عينيها كل شويه على حبيبها. ومستغربه. انه كل شويه يبص في الساعه.. ونفسها تقعد معاه. لكن. مينفعش حاليا.
الكل قاعد وفريحه عيونها رايحه جايه ومش شايفه مراد..
فريحه: رينو ما شوفتيش مراد.
رينو: لا ما شوفتوش. من بعد صلاة العشا.
فريحه: ازاي يعنى. العشا اذنت من بدرى.والساعه دلوقت داخله على ٩ هيكون راح فين.. انا بتصل عليه ويكنسل عليا..
رينو: ما تقلقيش. تلاقيه راح يجيب طلب ل مامى أو بابى. زمانه جاي ….
. واخيرا مراد ظهر.. اتفضل ياسيدنا الشيخ..والكل اتفاجئ.. يا ترى مين الشيخ ده.. وجاي ليه.!؟ ومراد جايبه ليه.!؟
الشيخ: دخل.. وقال. يارب ياساتر. السلاااام عليكم …
كلهم: مستغربين..وعليكم السلام..
.كل البنات استغربت. وكمان يوسف ومالك ومليكه ورنا وهنا وملك …
مراد: اتفضل استريح يا شيخنا …
الشيخ: متشكر يا ابني …
مراد: زين … هات عصير ل مولانا.
زين: ابتسم. من عينيه. وراح يجيب العصير.
آدم: قام وقعد جمب الشيخ.. شرفتنا يا مولانا