رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

اما فهد: واقف مصدوم.. هو متأكد.. ان رينو سمعت كل كلمه. المفروض تكون زعلانه ومتدايقه.. لكن لا ….. دي بتضحك.. دي مبسوطه.. هي ازاي قادره تكون كده.. وبص ل الكوبايه اللي في ايده ولمسه ايديها مش ناسيها …
محمد: فعلا يا فهد انت مش بتحبها..
فهد: بص ل محمد بدهشه …
محمد: انت بس يا دوبك.. بتعشق التراب اللي بتمشي عليه لارين …
————-بقلمى Mariem Nasar
كده اليوم خلص.. وكل واحد روح على بيته.. ونفس اللي حصل في السحور اول يوم حصل في سحور النهارده.. ورينو تعبت آدم. وهو بيصحيها..
ومريم كانت زعلانه.. علشان مراد هيصلي الفجر وهيجهز نفسه وهيمشي.. مريم كانت بتجهز حاجته بدموع.. ومراد ضمها بحب. وباس جبينها وايديها.. وقالها ان الشهر هيعدي بسرعه.. وهيكون عندها تاني يوم العيد..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
.وفريحه اتصلت على مراد.. وكانت بتعيط كتير.. وصممت ان مراد يجيلها عند البيت علشان تودعه.. وانها مش هتنام.. الا لما تطمن عليه …
. وآدم زعلان من جواه.. ومراد سلم علي آدم.. وحضنه بحب.. ودعا ان ربنا يحفظله ابنه..
. مراد: سلم على زين وحضنوا بعض. وزين كان زعلان. ان اخوه الكبير ماشي..
.ونور: عيطت في حضن توأمها. وباس جبينها..
اما. رينو.. اتشعلقت في رقبته..وعيطت كتير.
ومراد. كان زعلان لانه بيحب رينو جدا. وحاول يهديها.. وانه هيجي مخصوص الفرح. علشان يشوف رينو وبس ..
.ومراد ودعهم.. وخارج ومريم دموعها نازله وبصت ل مراد.. لا اله الا الله يا مراد..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
مراد: سيدنا محمد رسول الله يا مريم.. وركب مع زين اللي هيوصلوا عند فريحه.. علشان يسلم عليها وزين يسلم على فهد.. وهياخد فهد يوصله هو مراد..
وزين اتحرك ومشي..
..ومريم واقفه مكانها بتعيط.. وآدم دخلها كلها في حضنه. وما سبهاش غير لما هديت.. وقالها تعالي ارتاحي ونامي. علشان وراهم شغل كتير وانهم عازمين بيتر على الفطار هو ومراته وكالورين. واخدها في حضنه وناموا..
.ونور زعلانه في اوضتها.. ومحمد اتصل عليها.. علشان عارف ان مراد اتحرك.. لانه اتصل على مراد وقاله.. انه لسه خارج واطمن على نور وخلاها تهدا.. واتكلم معاها لحد ما نامت..
. اما: رينو قاعده على السرير.. وزعلانه على مراد اخوها. وكمان زعلانه ومجروحه من فهد. اللي راجع على الكليه.. ومش هتشوفه شهر كامل. وانه بكلامه الل قاله هو قطع اي امل. انهم يرجعوا ويتصالحوا.. ورينو عيطت كتير جدا.. لانها مخنوقه وزعلانه. وكل ما تفتكر كلام فهد اللي قاله.. وانها ما تستاهلش حبه حتى لارين. وانها وجع دماغ وانه سابها ومشي وهي واقفه قدامه.. كل المواقف دي مرسومه قدامها.. وبكت كتير لوحدها. لحد ما تعبت واستسلمت للنوم..
—————–بقلمى Mariem Nasar
اما فهد: لبس وجهز نفسه..وطارق ورنا زعلانين.. ورنا بتعيط وهي بتجهز هدومه.. وفهد جواه. مخنوق وزعلان.. لان دي اول مره يرجع على الكليه ورينو ماتودعوش.. ولا تكلمه وتقوله خلي بالك من نفسك يا فهد.. وبرده زعلان علشان امه بتعيط.. وحاول يكون طبيعي.. وسلم على رنا وباس ايديها وجبينها. وخلاها تهدا. وسلم على طارق بحب. وفارس.. وفريحه اللي تعلقت في توأمها.. وفهد زعلان ان اخته بتعيط.. وخرج وفريحه معاه علشان تسلم على مراد …
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.

..مراد وزين. وصلوا وسلموا على رنا وطارق. وفارس. وخرجوا وفريحه قربت على مراد وحضنته ومراد حضنها قدام الكل. ومسد على حجابها. وخرجها من حضنه. ومسح دموعها وباس ايديها وقال. كلها 30 يوم واشوفك. و٦ شهور وهتبقى مراتي وفي حضني. ومش عايز اشوف دموع فريحه العدوي ابدا فاهمه …
فريحه: ضمته تاني خلي بالك من نفسك يامرادي.
وبصت في عينيه هتوحشني..
مراد: وانتي كمان.. لا اله الا الله.
فريحه: سيدنا محمد رسول الله. وودعو الكل وركبو مع زين اللي وصلهم الكليه وسلم عليهم ورجع وكان زعلان
..وفتح الواتساب وكانت..ريتال كاتبه ليه رساله.. ان شاء الله اخوك مراد هيرجع بالسلامه بس انت ما تزعلش يا زين
زين:شاف الرساله وابتسم واتنهد ونام..
————-بقلمى Mariem Nasar
بيتر معزوم على الفطار عند آدم
. وصل على الميعاد وكانت مراته انجي عامله صينيه كنافه ل مريم.. وقعدوا مع بعض. ومريم شكرت انجي على الكنافه لانها كانت جميله جدا..والمغرب أذن. وبيتر وآدم وزين فطرو مع بعض.
..ومريم وانجي وكالورين ونور ورينو.فطرو مع بعض.. وقضوا اليوم وآدم كان مبسوط وكمان مريم.
وبيتر استأذن هو وعيلته اخر اليوم..وكانوا مبسوطين وفرحانين جدا من اجواء رمضان..
وبيتر عزم آدم وعيلته على الفطار وآدم رحب جدا.
——-
وعدى الشهر على خير ونقول ايه اللي حصل خلال شهر رمضان …
فارس قدم الفانوس ل رودي اللي كانت طايره من الفرحه وشكرت فارس جدا.. وقالتله انا كمان هاجيبلك فانوس. وانت تعمل حسابك انك كل سنه هتجبلى فانوس رمضان..وفارس ضحك عليها وعلى تصرفاتها.
——
.طارق عزم العيله وكانت عزومه مميزه وطبعا كل واحد مبسوط. الا رينو. وبعدها فكرت بايجابيه وانها لازم تنسى فهد.. وتعتبره ماضي وانتهى.. وتحاول تكون مبسوطه.. وتعيش حياتها لكن كل شويه تسرح وترجع لقرارها تاني..
..وعزومه طارق عدت على خير
.وبعدها عزومه جاسر وكانت جميله جدا. ومالك عزم ساره اللي فرحت جدا جدا جدا ووافقت بدون تردد.. ولكن لما حضرت الاجواء الرمضانيه معاهم عيونها دمعت.. لانها عمرها ما اتعزمت علي عزومه بالروعه دى..
..ولكن ساره كانت خايفه وعايشه في رعب حقيقي. ان جاسر فعلا يكون هو اللي سرق ابوها عاصم … وساعتها مالك هيسيبها ….

تم نسخ الرابط