رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
مالك: قلبه دق. وفرح ساره زادت من قبضت ايديها في ايده. ومالك مبسوط ومستني ساره تفتح عيونها.
ساره: فتحت عينيها وبصت للسقف وغمضت تاني. وفتحت.
مالك: ساره. ساره.
ساره: اول ما سمعت صوت مالك. قبضت على ايديها جامد وجسمها اتشد. وحركت راسها بخوف اتجاه الصوت. وشافت مالك وغمضت عينيها وفتحت تاني معقول الل قدامها ده مالك.. ساره مش مصدقه وحاسه انها محبوسه وقبضت على ايد مالك …
ساره: بدات تنهج وتحرك راسها يمين. وشمال ودموعها تنزل. وعايزه تشيل جهاز التنفس لااا.
مالك انت فين يمالك الحقني يا مالك اه حرام عليكم لااا سيبوني امشي.
مالك: قام بسرعه ورن الجرس بخوف.
. والممرضه. دخلت شافتها. وراحت تنده علي الدكتور محمد بسرعه الل طلع جري من غرفه الكشف. ودخل شاف مالك ماسك وش ساره بايديه. اهدى يا ساره انا جنبك يا حبيبتي. انا مالك صدقيني.
محمد: ومالك مفهموش من كلامها غير الحقني هيقتلوني انا بنت ومش فاهمين قالت ايه بعد كده. ونامت.
مالك: ماسك وشها ومحمد اطمن عليها وشايف الل حصل معاها ده حاله خوف شديده مالك: بص لمحمد هي هتفضل كده كتير تصحي وتصرخ وتاخد مهدئ وتنام.
محمد: شافه وقاله الحمد لله يا مالك انك لحقتها. والحمد لله انها معانا دلوقتى
مالك: غمض عينيه الحمد لله.
..الباب خبط ودخلت نرمين: صباح الخير
محمد: صباح النور يا دكتوره
نرمين: دكتور محمد انا نبطشيه من امبارح ودلوقتي الساعه ١١ فلو ينفع اروح ….
محمد: طبعا اتفضلي يا دكتوره وشكرا على تعبك.
نرمين: خرجت من المستشفى وماشيه لكن في عربيه قربت منها وقفت جنبها ونرمين خافت. لكن بصت وشافت الل راكب العربيه ونزل الازاز اركبي.
نرمين: نعم حضرتك انت تعرفني.
قلع النضاره. ها عرفتيني.
نرمين: نزلت راسها. بصدم#مه. وشهقت..هشام !!!
هشام: ايوه هشام اركبي بقى.
هشام: عيونه على المستشفى. اه تخيلي انا قدامك دلوقتى. ويعني انتي اللي سألتي عليا. واتحرك بالعربيه …
——————–
. سوزي: اوووف. الو ….
الحارس: سوزي هانم. صباح الخير يا فندم.
سوزي: خير انت متصل عليا ليه على الصبح.
الحارث: احم …. انا بتصل على حضرتك من امبارح يا فندم. وكنت هاجي لحضرتك الفيلا لكن حضرتك منبها علينا اننا ما نجيش عندك الفيلا.
سوزي: اوووف. وكل المقدمه دي ليه وبتتصل من امبارح ليه. اكيد حاجه تافهه ومش معقول هاسيب ضيوفي والحفله وهارد عليك. انجز قول اللي عندك.
الحارس: بتوتر.. البنت اللي اسمها ساره
سوزي: برعب حقيقى.. ماتت.
الحارس: احم … لا يا فندم.
سوزي: غمضت عينيها. وحطت أيدها على قلبها..واتنهدت باريحيه الحمدلله. اوووف مالها عملت دوشه تاني. اقفلو عليها وسيبوها زي كل مره ايه الجديد يعني.
الحارس: الجديد يا فندم ان ساره هربت امبارح.
سوزي: قامت من مكانها بصدم#مه. انت بتقول ايه.
الحارس: والله يا فندم زي ما باقول لحضرتك هي بقالها يومين نايمه وما بتتحركش غير انها بتتنفس وبس. لكن شكلها كانت بتخدعنا وهربت امبارح الصبح. واحنا بننقل البضاعه للمخزن.
سوزي: بخوف. حطت ايديها على جبهتها. دي مصيبه.. وزعقت. انا مشغله معايا شويه بهايم. انتم اغبيه انتو مدورتوش عليها ليه. هي في مكان مهجور يعني اكيد هتلاقيها. وساره استحاله تهرب استحاله.. لاااااا استحاله.
الحارس: اتوتر. يا فندم هي كانت نايمه كالعاده. ولا بتنطق. واحنا نزلنا المخزن وقفلنا عليها كويس الباب الخارجي. لكن لما رجعنا بعد ساعه ونص. اكتشفنا انها هربت من الشباك وهربت من باب المطبخ الخلفي. ودورنا كتير قوي حتى طلعنا على الطريق ومافيش اثر. واتصلت على حضرتك وكمان اتصلت على الباشا لكن ما حدش رد.
سوزي: غبي. غبي. الباشا لو شم خبر هيدفنك حي. وزعقت. اتصرفوا يبهايم. دورو عليها هاتوهالي من تحت الارض فاهمين. انا عايزاها قدامي بأى طريقه. اتصرفو ساره لازم تلاقوها. ساره ماينفعش تهرب. ولاتموت. اتصرفو يا اغبيه. فاهمين. وقفلت المكالمه في وشه ورمت الفون في الارض. غبيه غبيه انا غلطانه اني مقتلتكيش مع ابتسام. انا غلطانه مفيش منك اي منفعه. حيوانه مالكيش لازمه.. وحياتي يا ساره لاقتلك بايدي بس اعرف انتى مخبيه الحاجه فين. وساعتها هقتلك بايدى من غير رحمه.. بس هتروح فين. هي فى حالتها دى متقدرش تمشى. طيب ممكن تروح عند..!!؟. لا لا ياسوزى استحاله تروح عندهم لالا مش معقول. تروح عند جاسر. لا. الباشا لو عرف. ينهار اسود. ده هيقتنلى
متابعة القراءة