رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
رودي: اممم ااااه اه الحقيني يا لارين … الحقيني….بمoت ااااه
الميس خرجت وبعض الطالبات علشان يتصلوا بالاسعاف …
رينو بتعيط.. واتصلت ع والد رودي من فون رودى. مفيش شبكه …. اعمل ايه ….. اعمل ايه فهد… فهد …
..رينو طلعت فونها… واتصلت على فهد….
فارس: قاعد في الاوضه بيراجع..ومراحش الجامعه النهارده … وسمع صوت فون جاي من بره … ايه ده..!؟ صوت فون فهد..هو جه من الجامعه بدرى ولا ايه !!؟
فارس: حاضر يا ماما.. والرنه فصلت والفون بالبصمه … وقال فصل خلاص وراجع على اوضته الفون رن تاني ورجع يشوف مين … وشاف رقم رينو ومكنش عايز يرد.. لكن في الاخر رد..
رينو: الحقني يا فهد …
فارس: بتوتر.. لارين !؟ في ايه..وبعيطى ليه !؟
رينو ؛ مش مركزه في الصوت … الحقني يافهد.. رودي تعبانه قوي … وحاسه انها هتموت يا فهد الحقني..
فارس: لارين.. انا فارس.. مش فهد..
رينو: بدموع واحراج… انا اسفه يا فارس شكلي اتصلت عليك بالغلط..
فارس : لا.. يا لارين ده فون فهد. هو نسي ياخده وهو خارج ع الجامعه.. المهم انتى بتعيطى ليه !؟
فارس: اول مره يتعرض لموقف زي ده … طيب اهدي قوليلي عنوان مدرستك ايه.. وانا هاجيلك
رينو: عطتله عنوان المدرسه وكمان الفصل..
وفارس: قال ل رنا واخد فون فهد معاه.. علشان رينو تتصل عليه.. لان فارس مش مسجل رقمها وخرج من الفيلا جري … وركب العربيه وساق بسرعه ومش عارف يتصرف ازاي … واخيرا وصل المدرسه وكان لسه الاسعاف ما وصلش…. فارس دخل يسال على فصل رينو … ووصل اخيرا …
فارس: اهدى يا لارين. ان شاء الله خير. هي فين!؟ انا سامع صوت صريخ.. بس مش شايفها..
رينو: هناك عند مجموعه البنات دي..
فارس: داخل مع رينو.. والبنات قاموا من جمب رودي اللي ماسكه جمبها وخلاص هتموت من الوجع …
رودي: بتصرخ ومش حاسه بحاجه ولا المسكن عمل حاجه …
فارس: مش عارف يعمل ايه لكن حاول يتصرف وقرب من رودي وشالها
وهو متوتر … لكن رودي مغمضه عينيها وبتصرخ ودموعها نازله..
فارس: نزل بيها ورينو وراه.. ووصلوا العربيه … ونزل رودي بالراحه … ورينو ركبت الاول.. وفارس حاول يقعد رودي جمبها … وفارس كان متلخبط وقفل الباب …
( حد اخد باله من اسم المستشفى)
فارس سايق وكل شويه يبص على رودي من المرايا …وقال.. لارين هي الانسه بتصوت كده ليه!!؟
هي عندها ايه..!؟
رينو: بدموع.. مش عارفه يا فارس.. هي بقالها فتره بتشتكي من جمبها.. وكنت باقولها تكشف …بس هي كسلت…
فارس: ايوه.. ايوه اعتقد انها الزايده
رينو: ياخبر..الزايده.!!
فارس: اهدي يا لارين. ما فيش حاجه.. الزايده دي سهله جدا.. وما فيش منها خطر.. وبعدين انا باقول تخمين.. لسه مش عارفين هي عندها ايه بالضبط..
رينو: ربنا يسترها …هي اخدت مسكن وان شاء الله خير. هي بدءت تهدى. ظى كانت بتصرخ اكتر من كده..
فارس: ان شاء الله خير … وبعد فتره.. رودي هديت شويه.. لكن المغص بيروح.ويجي …
.واخيرا فارس وصل المستشفى.. ونازل بسرعه وفتح الباب..
رودي: فتحت عينيها وبصت على رينو.. اللي بتعيط وماخدتش بالها من فارس …
رينو: يلا يا رودي.. تعالى وصلنا هننزل خلاص متقلقيش ياحبيبتي
فارس: فتح الباب.. وقرب منها..وكان لسه هيشيلها وبيقرب منها …رودي شافته …!!!
رودي: يخرب بيتك.. انت عسل كده ليه … هو في حلاوتك كده … اااااه يا بطني. وبصلته.. انت حلوو اوى
فارس: اتصدم … وكمان رينو.. اللي حطت ايديها على جابهتها بنفاذ صبر من صاحبتها …
رينو: رووووودي. انتي في ايه !؟ ولا ايه !؟
رودي: ااااه يا بطني مش قادره … الواد ده حلو قوي يا روينوووو. ااااااه وبصتله …. هو انت عسل قوي كده ليه !!؟؟؟؟؟ ….. ودخلت في نوبه المغص من تاني وصرخت كتير …
..وفارس شاف انها بتقول اي كلام وخلاص.. علشان تعبانه وقرب منها وشالها بسرعه.. ودخل بيها المستشفى.. ومن صوت صريخها الدكتوره جت بسرعه.. ودخلوها غرفه الكشف
فارس: حس ان قلقان ….
فارس: ايه ده انا قلقان كده ليه..!؟
لارين: طلعت فونها برعشه ف ايديها..واتصلت على محمد … ومحمد رد عليها وجالها جرى