رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

فارس: مدايقه من ايه.
رودي: كان فى بطاطسايه هموت عليها. هههههههه.
فارس: مجنونه والله. بصى ياحبيبتي. لو عايزه حاجه بعد كدا قوليلى وانا هتصرف. او ممكن نعملها مع بعض. لان الل انتى عملتيه ده غلط. علشان لاقدر الله كان ممكن يحصل اسوأ من كدا. المفروض هتعملى اكله سريعه زى كدا تفضلى واقفه فى المطبخ لحد ماتخلص. علشان نتجنب اى ضرر يحصل. رودي انا مش متخيل حياتى من غير المجنونه بتاعتى.
رودي: فكرت في كلامه. اممم. فعلا عندك حق. انا بعد كده هخلى بالى اكتر. لانى كمان مش عايزه اشوفك زعلان منى.
فارس: باس خدها. انا عمرى مازعل من مجنوتنى حبيبتى.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
رودي: تسلم يانجم ربنا يخليك.
فارس: بدهشه. نجم. يابت انتى بتجيبى الكلام ده منين.
رودي: من كارفور هههههههههههه. اضحك يارايق.
فارس: هههههه. يخربيت ريأكشناتك ياشيخه.
رودي: اقولك نكته.
فارس: اممم قولى.
رودي: بيقولك مره مهندس كمبيوتر ابنه زعقله. فقاله مشاء الله كيبورد وبقيت تعلى صوتك عليا.نيهاااها.
فارس: مضحكش.. خلصتى !؟
رودي: والله حلوه بس انت الل كئيب. طب اسمع دى. بيقولك.مره اتنين كفار واحد تاب والتانى ايفون. هههههههههههه حلوه. والله حلوه.
فارس: شاف ريأكشانتها. هههههههههههه. والله مجنونه.
رودي: غمزتله. مجنونه بس عسل.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
فارس: قرب منها. مجنونه بس بعشقك.
ردوى: قربت منه. مجنونه وبعشق التراب الل بتمشى عليه يافارس. وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح.
عدي يومين.
في المستشفى. مالك بيخلص الإجراءات علشان ساره هتخرج. اخيرا. وطلع وراح الاوضه وشافها واقفه بتبص من الشباك. ومربعه ايديها وسرحانه.
مالك: حبيبتي.
ساره: انتبهت. ها. بتقول حاجه..

مالك: انا بكلمك من بدرى وانتى سرحانه فى عالم تاني.
ساره: اتنهدت. وبصت قدامها. ابدا. سرحانه فى الدنيا.
مالك: مالها بس الدنيا.
ساره: غداره يامالك. بنحارب بعض على حجات زايله. بنقتل فى بعض على حجات كتير وتافهه. تصور يامالك ممكن الام تبيع بنتها مقابل المال. تخيل اب ممكن يغتصب بنته. تخيل. اخ انه يتخيل أخته مكان مراته. تخيل عم يسرق ولاد اخوه. تخيل بنت تحط راس أهلها فى الطين لمجرد أنها صدقت أن واحد وعدها بالجواز. تخيل الاخوات يدمرو بعض ويكرهو بعض علشان الورث. تخيل الولد يدمر سمعت بنت لمجرد ليله واحده. تخيل الخال يرمي عيال أخته وميسالش. تخيل الجار يغتصب بنت جاره الل متمتش سنه. تخيل البلطجه. وأنك لما تدافع عن شرف بنت انك تتقتل. وحقك يدفن معاك. تخيل انك تكون نايم في حضن مراتك وعيالك. وفجأة تلاقى نفسك فى مكان تحت الارض ومش عارف انت فين ولا ايه الل حصل.تخيل الراجل يبقى شغال وشقيان ومسافر واتغرب علشان يوفر الراحه لمراته وعياله. وهي تخونه مع راجل تانى. تخيل أن فى شباب بتهون عليها نفسها وتشرب مخدرات علشان بس ينسو مشاكل الحياه وبعدها يكتشف أنه بيدمر نفسه. تخيل الست تبقى وفيه لجوزها وتدفن شبابها وجمالها وتشقى وتتعب معاه وتبقى فى ضهره وهو يخونها مع غيرها. تخيل الصاحب يخون صاحب عمرو علشان خاطر بنت. تخيل أن الأم تبقى نايمه في امان الله وتصحي على صوت الباب وتفتح تلاقى زميل ابنها بيقولها البقاء لله ابنك م١ت شهيد. تخيل كمية حروب وكمية اجرام وقتل علشان دنيا.
ودمعه نزلت منها تخيل أن فى واحده هتدفع تمن غلط هي مرتكبتوش. تخيل انك تكون طفل صغير وحابب الدنيا ونفسك تكبر بسرعه. وفجاءه تتحول حياتك لجحيم لمجرد انك ابن لام واب ميعرفوش ربنا. وعيطت وبصتله وكل ده ليه!؟ علشان دنيا !؟ دنيا زايله. جايين فيها ضيوف سنه. سنتين. أو ١٠٠ سنه وفى الاخر هتزول. هنستفاد ايه ممكن تقولى. ممكن اعرف ليه الدنيا غداره كدا. ممكن اعرف ليه كل الحقد والغل ده. وبصت فى عينيه ممكن تفسرلى يعنى ايه أم تعرى بنتها لراجل غريب. عايزه افهم ايه الدنيا دى وعيطت.
صوت من وراها. علشان الدنيا دى دنيئه ولا تساوى عند الله جناح بعوضه. وملعونه بكل ما فيها. ماعدا زكر الله وعالم.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
مالك وساره لفو. يشوفو مين. وكان آدم ومريم. الل اتكلمت. انا اسفه سمعنا كلامك بالصدفه.
ساره مسحت دموعها بشبح ابتسامه.
مالك: اهلا ياخالو. اهلا ياخالتو.
آدم ومريم دخلو وسلمو على مالك وساره. ومريم قعدت واخدت ساره تقعد جمبها. وآدم ومالك قعدو جمب بعض.
آدم: احم عامله ايه دلوقت يا ساره.
ساره: هزت راسها. الحمد لله.وحضرتك عامل ايه.
آدم: حضرتي كويس. وياريت بلاش حضرتك دى. قوليلى يا آدم عادى. انا مش عارف العيال دى ليه مصممه اننا كبرنا. بزمتك يساره مش الل يشوفنى انا ومريم يقول علينا لسه عصافير وفى الجامعه كمان.
ساره: ابتمست. فعلا حضرتك انا اول مره شوفتكم فيها فكرت انكم مخطوبين.
آدم: ههههه شوفتى بقى ينفع تقولى حضرتك والكلام ده لجوز كناريا مخطوبين. وهقولك تانى بلاش حضرتك. انتى زى نور ورينو بنتى بالظبط.
ساره: ابتسمت برعشه. وسكتت.
مالك: بردو ياخالو حضرتك جيت وتعبت نفسك. انا قولتلك فى الفون اننا هنخرج كمان ساعه.
آدم: ايوه طبعا لازم اجي.ومفيش تعب ولا حاجه احنا عندنا كام ساره.
ساره: حست انها صعبان عليها نفسها. ودمعه نزلت منها.
مريم: مسحت ل ساره دموعها. حبيبتي. كفايه دموع. واتفائلى أن الل جاى خير. والدنيا زى ما فيها الوحش فيها الحلو. فيها ام بتضحى علشان ولادها. فيها اب يفدى أهل بيته بروحه. فيها عم بيربى عيال اخوه. فيها خال حنين وبصت على آدم بياخد بايد عيال أخته. فيها جار بيسأل ديما على جاره لو غاب عنه. فيها صاحب وفى مستعد يموت علشانه زي آدم طارق وبيتر. فيها اخ فى ضهر أخته. فيها بنت بترفع راس ابوها في السما. في ولد وبصت لمالك. بيقف جمب 

تم نسخ الرابط