رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

هنا على المستشفى وكان هيتجنن. وفضل معاكي في اوضه العمليات لحد ما العمليه خلصت وبعدها اطمن عليكي ومشي..
مليكه: مصدومه.. زياد.. زياد انقذني. انا.!
مريم: يعني دي اول مره زياد ينقذك فيها يا مليكه.. زياد من صغره وهو الضل والسند ليكي.. لكن انا زعلانه منك يا مليكه..
مليكه: سرحانه في زياد.. وانه. انقذها كتير وكمان انقذها من ايد ايمن.. وغمضت عيونها بدموع..لانه ما بقاش ينفع هي دلوقت مدمنه.. واتنهدت زعلانه ليه يا مريم …
مريم: زعلانه علشان ما عندكيش ايمان بالله.. ولا بتثقي في قدر الله.. وكنت هتموتي كافره يا مليكه..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
مليكه:؛ هتتكلم مريم اسمعينى لاخر لو سمحتي. انتى عارفه ان ربنا بيحبك قبل مننا.. لان ربنا ادالك فرصه تانيه وانك تعيشي.. وان زياد لحقك في اخر لحظه.. انتي لو كنتي مoتي يا مليكه دلوقتي.. كنتي هتندمي ندم عمرك.. ماكانش هيبقى عندك فرصه واحده للرجوع.. ومفيش حساب ليكى عند ربنا.. لانك كنتي هتتعذبى.. كنتي هتقدري يا مليكه تستحملي عذاب الاخره.. انتي ازاي قدرتي تفكري يا بنتي.. انك تنهي حياتك بايدك.. حياتك دي مش ملكك دي ملك لرب العالمين وبس.. ربنا خلقك بأمره وبيسترد الامانه بأمره.. لكن ربنا. سايبلك حريه التصرف في حياتك وتعيش فيها براحتك لكن في حدود الدين.. يبقى ليه تعملى كدا … ربنا بيقول. (ولا تقتلوا انفسكم ).. وانتي كده مش مؤمنه بقدر الله.. وكنتي هتتحملي وهتتحاسبي على وزر نفسك في الاخره.. وكنتي ها تعذبي عيلتك معاكي … مليكه يابنتى..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
.. (سيدنا محمد صل الله عليه وسلم قال ) في الحديث الشريف:
.. ( من قتل نفسه بحديدة.. فحديدته في يده يتوجأ بها في بطنه في نار جهنم خالدا مخلدا فيها أبدا، ومن شرب سما فقتل نفسه؛ فهو يتحساه في نار جهنم خالدا مخلدا فيها أبدا، ومن تردى من جبل فقتل نفسه؛ فهو يتردى في نار جهنم خالدا مخلدا فيها أبدا ) صدق رسول الله ….
يعني يا مليكه اللي بيموت نفسه متعمد بيفضل يموت نفسه بنفس الطريقه اللي قتل نفسه بيها في الدنيا والالم بيكون اضعاف.. انتي كنتي هتندمى وهتخسري كتير يا مليكه. لانك حتى ما كنتيش محافظه على صلاتك.. وكنتى هتموتي وانتي مش تايبه من ذنوبك.. ليه كده يا ماليكا.. ليه يا حبيبتي عايزه تخسرني نفسك وحياتك.. انتي لو قعدتي مع نفسك.. وفكرتي هتشوفي نفسك يا مليكه انتي اللي غلطانه..
مليكه:.. بتسمع وخافت من عقوبه ربنا.. وانها ممكن لو كانت ماتت في الوقت ده كانت هتخسر كتير … وفاقت على كلمه مريم انها غلطانه

.مريم: مليكه ما فيش حد ما بيغلطش. وما فيهاش حاجه لو كنتي اعترفتي بغلطك.. يعني مثلا قولتي لحد كلمه من غير قصد منك واتدايق.. ما فيهاش حاجه لو اعتذرتي.. وكمان صحابك في المدرسه ليه ماخدتيش انتقاداتهم لصالحك.. يعني كنت اهتمي بنفسك اكتر.. واتجنبتيهم في نفس الوقت.. وذاكرتي وركزتي في مذاكرتك.. والتزمتي بنفسك ومغيرتيش من نفسك.. انا معاكي لو انا قولت لحد.انت كداب على طول.. انه هيكدب في الاخر علشان يريحني … وممكن مايكدبش ويفضل زي ما هو.. ويثبتلي انا العكس. وانا اللي غلطانه في حقه.. واني ظلمته.. مليكه مفيش حد ما بيحبكيش.. وباباكي. ما كانش يقصد انه ينتقدك انتي شايفه انه انتقاد لانك عايزه تشوفيه كده.. هو اب وخايف على بنته.. وكان بينصحك مش اكتر.. وانه ضربك بالقلم اكيد كان في موقف اكبر منه.. انتى فكري كدا. لو انك عندك بنت. وبدات تتغير وانتي روحك فيها. وخايفه عليها. ونصحتيها بدال المره ١٠. ومفيش تغيير.. اكيد هتقسي عليها لانك عايزه مصلحتها.. انا ضد الضرب تماما.. لكن في حاجات بتجبرك.. غصب عنك انك تعملي كده..
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
ومامتك خايفه عليكي اكتر من نفسها يا حبيبتي.. وبنات العيله صدقيني بيحبوكي جدا … طيب لو هما مش بيحبوكي.. تقدري تقوليلي هما واقفين بره ودموعهم على خدهم ليه !؟.
.. مريم.. بتتكلم ومليكه مش مصدقه ان البنات بتعيط علشانها.. ورفعت عيونها لمريم تانى. بعدم تصديق..
مريم: صدقيني يا مليكه.. والله العظيم البنات بره بتعيط علشانك.. واول ماعرفو كلهم سابوا كل حاجه في ايديهم وجم علشانك. حتى رينو كانت فى الجامعه وسابت المحاضره وجت جرى علشان مليكه وبس … ونور بنتي بتعيط علشانك.. ورينو ومريم وريتال وفريحه والشباب زعلانين كلهم عليكي جدا.. وكمان عمك بيتر ساب شغله وجه جري على هنا … وحسام وهدى.. واشرف وعمتك هنا مقتوله عياط عليكي.. وابوك يا قلبي لسه خارج من عندك ودموعه على خده.. ومالك كان عايز يكسر الدنيا علشانك.. وملك.. واتنهدت.. ملك يقلبى. كان صوت عياطها جايب لاخر المستشفى.. ووقعت من طولها. واغمي عليها علشان خايفه عليكي. خايفه على بنتها …. مليكه مش معنى اني اقسى على ابنى او بنتى. ابقى ما بحبهوش. صدقيني هما خايفين عليكي …
مليكه: بدموع. مامي.. مامي كويسه.
مريم: باست جبينها تاني.. مامي زي الفل ولما تعرف انك فوقتي وقومتى بالسلامه. هتبقى احسن بكتير.. ودلوقتى عايزاكي توعديني وعد..
مليكه: ودموعها نازله..وعد.!! وعد ايه يا مريم..
مريم: توعديني انك تفكري بهدوء.. وتشوفي قيمة مليكه جواكي.. وانها تستاهل تقرب من ربنا الل بيحبها.. واداها فرصه تانيه انها تعيش.. وتشكر ربنا.. وتصلي ل ربنا وتسجدى لله وتشكريه انه انقذتك. ونجاكي من عذاب كبير.. وان مليكه ما تستهلش كده.. مليكه بنت جميله ومؤدبه.. وشخصيتها قويه.. وكمان ب 100 راجل.. ويعتمد عليها … ماليكه راجل بمعنى الكلمه.. طيب اقولك على سر..
مليكه: قولي..
مريم: انتي اقوى من بناتي..
مليكه: بصتلها.. وحست ان جواها امل من تاني.
مريم: ايوه انا بناتي ممكن يدافعو عن نفسهم.. لكن ما يعرفوش يهاجمو … انما مليكه الصاوي.. تقدر تهاجم كويس قوي.. وتدافع عن نفسها.. مش معنى ان مليكه ساكته يبقى ضعيفه.. لا مليكه اقوى بنت في العيله.. وعندها حب لزياد يكفي عالم بحاله..
مليكه: بصيتلها بندم زياد..
مريم: ايوه زياد. انتي ناسيه انك قولتي انك بتحبيه..
مليكه: مش ناسيه.. بس زياد استحاله يقرب مني تاني.. زياد بعد وبسببي..
مريم: زياد بعد علشان مليكه القديمه كانت موجوده.. لكن هيقرب لما يشوف مليكه الجميله الطيبه المؤدبه الحنينه.. مليكه يا حبيبتي عيشي حياتك بحب.. قولي الل جواكي من غير قلق وخوف..اعترفي بحبك.. قولى قراراتك اللي جواكي من غير خوف.. اضحكي هزري اعتذري صدقيني هتحسي بايجابيه في حياتك.. وهتكوني مبسوطه وبتلعب في شعرها بهزار …
..الباب خبط.. مريم:- نزلت النقاب.. وكان محمد ودخل وقفل الباب.. ومريم رفعت النقاب..
محمد: قرب من مريم ومليكه. وكان واضح عليه الزعل.. ازيك دلوقتي يا مليكه..
مليكه: هزت راسها.. كويسه.
محمد: بص على الشاشه. وشاف نبضات القلب.. وبص على الارقام وشايف كل حاجه بترجع لمعدلها الطبيعي.. حمد لله على السلامه..
مليكه: الله يسلمك يادكتور..
..ومحمد واقف وتايهه.. ومريم حسيت ان محمد عايز يقول حاجه ومش عارف …
محمد: احم ….. وسكت …

تم نسخ الرابط