رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
والبنات بترقص مع نور.
رينو: لمحت رودي داخله من بره.. وراحت عليها بغيظ. ولما وصلت رودي.. كانت وقفت جمب فهد بالظبط.
رينو: بغيظ انتي كنتي فين.!؟؟
رودي: ابدا كنت بكلم بابي بره علشان ما كنتش سامعه من الميوزك.
رينو: متغاظه ونفسها تروح تضرب فهد وسالي.. طيب يلا تعالى انا بدور عليكي من بدري …
..وكان فهد مبسوط من جواه. وانه شاف رينو غيرانه ومتغاظه..
رينو: بتلف وماسكه أيد رودي.. لكن كان في شابين مراقبين رينو.. واعجبو بجمالها وهمما يعرفوش ان فهد قريبها … وراحو. وراها وواقفين.
رينو: مش عارفه تعدي منهم. قالت. لو سمحت ممكن اعدي.
#: هو القمر يقرب. للعريس ولا العروسه …
رينو: ……..
&: ما ترد علينا يا قمر. يخرب بيت عينيكي.
فهد طبعاواقف في ضهر. رينو بالظبط ورينو ابتسمت لانها عارفه ان فهد هيغير وهيتدايق. ويقوم يضربهم دلوقتي.
#: اهدا. يا بطل احنا بنكلم الصاروخ اللي جمبك ده..وبص ل رينو. بصراحه انتي جامده قوي.
رينو: استغربت فهد.!! وانه ازاي مستحمل يسمع الكلام ده ومتحركش.. رينو بديق لو سمحت سيبني اعدي..
&: وماله بس حن عليا بنظره. بصراحه انا دوخت لما شفتك من بعيد.. ولما قربت دلوقتي وشفت جوز الشفايف دي.. دوخت اكتر انتي صاروخ وبطل.
الشابين: سكتو.وخافو. واتحركو خطوتين …
رينو: بصت على فهد.. اللي كان بيشرب عصير وباصص للفرح.. كأنه مش سامع ولا شايف..
رينو: سابت ايد رودي. واتحركت ورودي مشيت وراها..
الشابين: وقفو جمب فهد واتكلمو.
#: خساره جامده.
#: وانا كمان بس ركز على وشها وجسمها وقرب الصوره.
–. فهد سامع كل كلمه وساكت.. ——
.. بعد شويه الكل مبسوط وبيهني. ويوسف كان مهيبر هو ومراد وزين ومالك واخد محمد ورقصه معاه. ومالك وكل الشباب
رينو: كانت قاعده مع آدم. وبتراجع احداث اليوم من ساعه ما شافت فهد وهي دمها محروق. وشايفه انه. ولا على باله. وقامت. بغيظ. بابي انا عايزه أغني
آدم: لاء. يا رينو يا حبيبتي انتي صوتك جميل جدا وما ينفعش تغني بره البيت
رينو: لو سمحت يا بابى. لو سمحت النهارده فرح اختي.. ونفسي اني اغني ارجوكي يا مامي قولي. لبابى.
مريم: رينو حبيبتي. انتي فعلا صوتك سبحان الخالق. ونبره صوتك عاليه جدا. ولو غنيتي اكيد الناس هتعجب بصوتك جدا. لان صوتك حلو زي آدم
رينو: متغاظه. ولازم تغني.
آدم: طيب انتي ايه اللي مدايقك.
رينو: كلهم غنوا. وكان نفسي اغني. وصدقني هاغني. اغنيه عاديه ارجوكم لو سمحتو. وافقو. ماتكسروش فرحتي بقى. لو سمحت يا بابي. وحياة مامى عندك.
آدم: اتنهد ماشي يا رينو. غنى انا مش هزعلك النهارده.
رينو: ابتسمت بمكر. ميرسي شكرا يا اجمل بابي واتحركت وطلعت على الاستيدج. ومسكت ايد محمد ونور. ووقفت في النص ما بين محمد ونور. وشاورت للكل يقف وراها وهيعملوا حركات معينه.
وبدأت تغني.. وكان صوتها سبحان الخالق فعلا. وكانها بتقول لفهد فوق. انا بنت اكابر. وما ينفعش تعمل مع بنت العدوي كده. ولو هتضربني قلم هرده 10..
رينو: وقفت بين نور. ومحمد والكل وقف وراهم وبدأت تغني (بنت اكابر لاصاله )
ولارين خلت الفرح كله يقف على رجل والكل سقف وكان صوت رينو قوي جدا مع اغنيه اصاله كانت مبهجه وحاجه جميله
……….
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية