رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
مليكه: هههههه حبيبي بالهنا والشفا.
زياد: ضحكتك حلوه او ياماكى..
مااليكه: ابتمست بحرج.
زياد: احم.. طيب يلا اكليني بقى..
مليكه: حاضر وبدات تاكله. والاكل عجب زياد.. وقالها ما شاء الله. من اول مره والجمال ده امال بقى بعد كده.. ده انا معايا شيف ومش عارف.
مليكه: بفرحه. بجد عجبك.
زياد: عجبني بس. الاكل بجد تحفه تسلم يديك يا قلبي.
مليكه: حبيبي بالف هنا على قلبك.. وماليكا اكلت زياد.. وزياد اكلها.. وباس ايديها وشكرها على الاكل الجميل وكمان تعبها لانها بتعمل كل حاجه حلوه علشان زياد يبقى مبسوط.وماليكه باسته من خدو بحب.. وزياد قام وشال الاكل معاها. وظبطه المطبخ مع بعض. وماليكه جهزت العصير علشان هيقعدو مع بعض في الليفنج..
..ومحمد شاف نور بتتصل عليه واستاذن وخرج. ونزل على المكتب وكلم نورو واطمن على تيم وتمارا. وبعد كده غازل حبيبته. واتكلم معاها لحد ما استسلمت ونامت. ومحمد ابتسم بحب. وقفل. وقام ينام ع الكنبه لانه من الصبح واقف ع رجله …
مراد واقف مع فهد في مكان ضلمه وبيراقبه جاسوس. وكل واحد معاه شنطته وفيها كل حاجه تخص شغلهم. وكل واحد حاطط سماعه ف ودنه بيتواصلو بيها مع بعض. وكانو لبسهم عادي. ومغيرين في شكلهم. وكل واحد ماسك تلسكوب يراقب..
فهد: ولا يامراد.
مراد: ايه
فهد: احنا بقالنا شهر بنراقب الراجل ده كل يوم ومفيش جديد.
مراد: اتقل بس احنا مستنيين الميعاد الل هيسلم فيه الفيلاشه.
فهد: انا مستغرب. ازاي واحد معاه فلوس وغني جدا اوى كدا. ويخون بلده. ليه انا مش عارف.
مراد ؛ علشان ابن كلب جزمه. وخاين وقلبه اسود وحقود وعايز يدمر بلده. حتى لو بلده مش هتتدمر. اكيد هيبقى مبسوط لما يشوف بلده بتتهان..
مراد: اهو جه ع الريحه.. طالع ومعاه ال15 حراسه.
فهد: العميل ٤ بيقول ان الرجل الكبير عايز الفلاشه دي باي تمن.
مراد: طبعا يابني دي عليها اسرار تودي في 60 داهيه. علشان كده الجاسوس مطمن وداخل خارج في نفس المكان. وعرفت انه بيأمن نفسه. واختلفو على الفلوس والراجل الكبير مقدرش يعمل حاجه. لان الجاسوس آرثر شايل الفلاشه في مكان محدش يعرفه.
فهد: طيب هنفضل نراقب كده كتير.
مراد: اه شغلنا كده. لحد ما الراجل الكبير يخرج من القصر.. وعايزك تراقب كويس حتى عدد الخطوات. كل حاجه يعني بص اخر اتنين في الحراسه. دول خايفين من حاجه.
مراه: بص كويس. على خطواتهم متلخبطه. ومن حركتهم تحس انهم متوترين. غير اول اتنين حراسه. ورا. آرثر. ماشيين ومش خايفين من حاجه خطواتهم سابته على الأرض .
فهد: فعلا ياصقر. كلامك مظبوط.. لا والغبيه اللي في النص مفكره ان مفيش حد يعرف انها بنت.
مراد: هههههه. اه يالئيم عرفت ازاي.
فهد: بص بشرز. دماغك بايظه. بص على الخاتم اللي في ايدها خاتم حريمى. وطبعا انت لسه قايل ركز على الخطوات..
مراد: بس صدق خطواتها جامده هههههههههه.
فهد: بصله. هاقول لفريحه.
مراد: ما تقلقش فريحه عارفه عني كل قاذوراتي.. وخلي بالك انا عارف انها بنت من زمان. وكنت مستني انك تكتشف ده لوحدك.
فهد: وعرفت من الخاتم.
مراد: لا من خطواتها الجامده هههههه.
فهد: عارف نفسي اروح افرتك دماغ الجاسوس ده.
مراد: اتقل ياحوت. الجهاز عايزه حي مع الفلاشه.
فهد: عارف وده اللي مسكتني عليه.
مراد: هانت يا صاحبي..
تا ني يوم الضهر.
نرمين استاذنت محمد لانها نبطشيه من امبارح وهتروح..وخرجت من المستشفى وماشيه.. لكن في عربيه قربت منها ووقفت جنبها..
..ونرمين خافت لكن بصت وشافت اللي راكب من العربيه نزل الازاز اللي جنبها وقالها اركبي.
نرمين: نعم انت حضرتك تعرفنى.
… قلع النضاره ها عرفتينى.
نرمين. نزلت براسها وبصت من الشباك. بصدم#مه.. شهقت هشام…………
يتبع….
مالك: نايم مكانه على الكرسي وماسك ايد ساره. وراسه جنب ايديها على السرير. ولكن فتح عينيه بسرعه. لما حس ان ساره بتحرك في ايديها في ايد مالك ورفع راسه. وقال ساره.. وشاف رموش عيونها بتتحرك.. وساره بدات تفوق